• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt kassa uc-betyg

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Har en kreditbetyg på 38,4,hade innan 59,7.Ska bli intressant se hur den blir nu vid nästa uppdatering.Har ju fått ner på skuldsumman.Har avslutat 2 krediter.Kommer ha 11st lån på uc.Har även 2st anmärkningar hos KF.13 st ff.10st ff kommer att försvinna i år.Jag kommer att försöka mig på ett samlingslån nästa år i mars .kommer att ha då 0 ff och anmärkningarna kommer att vara ett år gamla.Tror ni att jag kommer att kunna få någon samlingslån hos någon?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Om samlingslån innebär mellan 150.000-200.000 kr så är antalet aktörer begränsat,
Finns en tråd där jag listat dom. Men för att du ska kunna få det så ska nedan vara uppfyllt.

* Under 15% i såkallad "UC-risk"
* Antalet anmärkningar ska vara under 5.
* Antalet förfrågningar kan nog variera men håll dig åtminstone under 10 för fler chanser.
* Skuldsaldo får INTE vara nyare än 6 månader, helst ett år (denna är otroligt viktig)
* Din inkomst ska vara ca 250-300000 år som minst.

Balanzia,Avida,Svea är dom tre alternativen. Nystart Finans också men undvik dom
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Om samlingslån innebär mellan 150.000-200.000 kr så är antalet aktörer begränsat,
Finns en tråd där jag listat dom. Men för att du ska kunna få det så ska nedan vara uppfyllt.

* Under 15% i såkallad "UC-risk"
* Antalet anmärkningar ska vara under 5.
* Antalet förfrågningar kan nog variera men håll dig åtminstone under 10 för fler chanser.
* Skuldsaldo får INTE vara nyare än 6 månader, helst ett år (denna är otroligt viktig)
* Din inkomst ska vara ca 250-300000 år som minst.

Balanzia,Avida,Svea är dom tre alternativen. Nystart Finans också men undvik dom
Exakt en sån här lista jag behövde så man vet någorlunda vad man ska sikta på/invänta. Tack! :)
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Tack Terry,kommer att kunna uppfylla dom kriterierna som du nämner.Har ingen skuldsaldo hos kf. Har Inga planer att söka några lån i år,får snällt betala mina 17 000 kr/mån för mina nuvarande lån..Jobba extra så mycket som möjligt.Har några mindre lån som jag ska försöka bli av med genom snöbollseffekten .Är ändå rätt så nöjd med att jag fick en privatlån av min man och betalade bort 16 st lån.Klarade mig från kf enbart därför.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Exakt en sån här lista jag behövde så man vet någorlunda vad man ska sikta på/invänta. Tack! :)

Det är en kort version, men dessa åren jag dragits med anmärkning så har jag sökt lån efter lån och fått en ganska bra bild utav läget känns det som.

Bluestep och Remember säger att dom beviljar med anmärkning, (80K max på den förstnämnda) men min erfarenhet är att det ska oerhört mycket till.
Avida är knepiga på så sätt att dom tar hand om inkasso för vissa SMS-bolag och har man haft ärende hos dessa kan det ligga en till last.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Tack Terry,kommer att kunna uppfylla dom kriterierna som du nämner.Har ingen skuldsaldo hos kf. Har Inga planer att söka några lån i år,får snällt betala mina 17 000 kr/mån för mina nuvarande lån..Jobba extra så mycket som möjligt.Har några mindre lån som jag ska försöka bli av med genom snöbollseffekten .Är ändå rätt så nöjd med att jag fick en privatlån av min man och betalade bort 16 st lån.Klarade mig från kf enbart därför.

Det låter lovande!
Vilket belopp är det du kommer att ansöka om är tanken?
Det är också stort plus om dina anmärkningar är över 18 månader gamla.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Hej igen Terry,min tanke är att jag söka på 150 000-200 000 Kr.Jag vet att jag förmodligen kommer att få högre årsinkomst nästa år,men det dröjer ju innan det uppdateras i uc.Jag kanske borde söka då istället,går ju ingen nöd på mig just nu.En utav mina nackdelar är ju att jag har 600 000kr synligt på uc,fördelad på 11 st krediter.På min plus sida är ju att jag äger fortfarande 50% på våran stuga.Ingen vidare odds här:(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Får man fråga vad stugan är värd?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Kan det vara ett alternativ att sälja sommarstugan och sanera hela ekonomin med dom pengarna då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp