• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Ja att skämmas är ett bra tecken ,eftersom jag har lovat min man att inte spela mer.Men mina skulder som jag har kommer jag att betala av med mitt blod,svett och tårar.Där har jag inget att skämmas över mer än att man kunde ha haft pengarna till något vettig .:);).

Tror du det kommer gå vägen nu? Jag vill också lova min man (igen), har något svagt minne att jag gjorde det 3 dagar innan spelpaus 1 januari och förklarade hur mycket han betyder, sen höll det 4 månader. Vågar inte lova igen förrän jag tror på det själv. Just nu tror jag att jag är för desperat för att kunna hålla mig borta. Behöver mycket till räkningar nästa månad, vill få bort lån fort och känner mig rädd och stressad över att ha det såhär. Vill bara betala av 20 000 eller nåt så man känner sig lugnare men får väl pussla istället. Är besviken på att jag spelat lite i juni och juli och lite i augusti annars hade det sett bättre ut men det känns också som att jag måste vinna pengar. Ska skriva listor på vad jag kan sälja och listor på räkningar och stryka räkningar för det som kan säljas för att försöka hålla motivationen.
Men visst vill man inte lova spelfrihet till den man älskar om man sedan råkar spela igen... det är ett kvitto på att man väljer det före och att ens ord inte betyder något. Vi kan bli bättre.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Up-date
Har redan nu börjat planera för inbetalningar för mina lån i september månad.Jag var ju som sagt korkad nog att ta 2 st mindre lån( lumify och loanstep) till när jag hade återfall i spel förra månaden.Så nu svider det röv :(:(.Får pyssla ihop denna månaden,då jag också måste betala in på mitt bolån denna månaden.Har sökt amorteringsfria månader hos forex och collector,väntar på svar.Fick nu beviljad betalfri månad hos goodcash .Vill kunna betala in på alla mina lån denna månad helst.Skulle klarat det utmärkt men..men har ju tagit på mig 2 nya lån.Vet att jag kommer att hamna i rätt köl innan året är slut.Usch vilken soppa man har kokat ihop.
Tack och lov så är man inte ensam om att strula till det.Blir också riktigt upprymd och glad,när jag läst om andras berättelser om att ingenting är omöjligt.Det går ju att bli skuldfri när man väl har bestämt sig.
Nu kämpar vi på för nya tider.:)
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Händer inte så mycket här mer än att fortsätta betala av på lånen(boaring,boaring:eek::eek::eek:)Har betalat bort loanstep.Fått betalfri månad hos goodcash,amorteringsfritt hos forex och collector bank.Har nu nyttjat alla mina livlinor på de lånen som går.Nästa månad är det hårda puckar som gäller.
Kan ev använda några livlinor tidigast i Dec.Ser väldigt mycket framåt nästa år,kommer att bli av med ett par större lån då.Och mina 2st betalningsanmärkningar blir 2 år gamla( 1 år kvar sen:):)).
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Vivus har visst en gräns på 15 000 kr,jaaaaa har nu nyttjat detta.Fick låna det ganska enkelt,får bort 3st lån som jag tog när jag hade återfall i spel några månader tillbaka.Spelande är slut nu.Kommer att betala färdigt vivus i dec.Kommer att börja det nya året med fresh start och även direkt förlänga spelpaus med 1 år.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Snabba puckar här,väljer att betala bort mitt lån till nätlån.Avvaktar med vivus men betalar ner det till 10 000 kr.(från 15 0000 kr) Vivus rapporterar inte in till UC ( just nu i alla fall ;)) Måste "go with the flow".DOCK mina förväntningar är att VIVUS är borta inför 2020.Måste jobba mera nu ,to make it happend.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Sorry ,snabba puckar igen.Kommer inte att betala bort nätlån(förlänger).Alla lånen inbetalda denna månaden.Jag måste sitta på en buffert på ca 10 000 kr/2019.Vet ej hur det blir framåt nu.Ser det bra ut i januari 2020.Så kommer jag att betala bort någon liten lån.Kommer att få bra med skatteåterbärgning i April.
 
Senast ändrad:

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Jag har en pärm ,där alla mina lån är med för 5 månader framåt(gillar att ha detta i pappersform,ej i datorn)
I pärmen har jag information om vilka lån som beviljar betalfria månader.
Vilka lån som beviljar amorteringsfria månader.
Vilka lån som är viktiga att alltid sköta och betala i tid.
Vilka lån som klarar sig ändå,i fall det det skulle knipa.I första hand sådana som jag har strulat med innan.
Känner att det är viktigare att sköta lånen som beviljar mig betalfria månader och amorteringsfritt,kostar mindre än att hoppa över en månad.(slippa inkassoavgifter osv.)

Så mina missköta lån,ser jag som så att det kvittar.Kommer att betala dom också,men är det kris.Så är det dom jag kommer att tumma på(kommer inte att låna från dom igen).
Så jag plockar fram min skuldpärm och planerar .Ser flera månader framåt ,hur jag ska sköta betalningarna framåt.Allt baseras på vad min lön blir varje månad,känns alltid skönt när jag kan stryka bort nån lån.
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Händer inte så mycket här mer än att fortsätta betala av på lånen(boaring,boaring:eek::eek::eek:)Har betalat bort loanstep.Fått betalfri månad hos goodcash,amorteringsfritt hos forex och collector bank.Har nu nyttjat alla mina livlinor på de lånen som går.Nästa månad är det hårda puckar som gäller.
Kan ev använda några livlinor tidigast i Dec.Ser väldigt mycket framåt nästa år,kommer att bli av med ett par större lån då.Och mina 2st betalningsanmärkningar blir 2 år gamla( 1 år kvar sen:):)).

Får jag fråga hur du gjorde för att få amorteringsfritt hos Forex? Skulle va toppen att få det

Och får man ta del av din lista på banker som tillåter amorteringsfritt osv?
 

flixor

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
28 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Up-date
Har redan nu börjat planera för inbetalningar för mina lån i september månad.Jag var ju som sagt korkad nog att ta 2 st mindre lån( lumify och loanstep) till när jag hade återfall i spel förra månaden.Så nu svider det röv :(:(.Får pyssla ihop denna månaden,då jag också måste betala in på mitt bolån denna månaden.Har sökt amorteringsfria månader hos forex och collector,väntar på svar.Fick nu beviljad betalfri månad hos goodcash .Vill kunna betala in på alla mina lån denna månad helst.Skulle klarat det utmärkt men..men har ju tagit på mig 2 nya lån.Vet att jag kommer att hamna i rätt köl innan året är slut.Usch vilken soppa man har kokat ihop.
Tack och lov så är man inte ensam om att strula till det.Blir också riktigt upprymd och glad,när jag läst om andras berättelser om att ingenting är omöjligt.Det går ju att bli skuldfri när man väl har bestämt sig.
Nu kämpar vi på för nya tider.:)
Hur fungerar det med återfall i spel? Kan man blockera sig från att spela på spelpaus.se? Eller finns det vägar runt även om man är blockerad.
Trist att höra om återfallet och att du behöver pyssla ihop månaden. Du är inte ensam! Tack för att du visar mod och delar med dig av din historia. Det hjälper. Kämpa vidare! Det fixar du.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Får jag fråga hur du gjorde för att få amorteringsfritt hos Forex? Skulle va toppen att få det

Och får man ta del av din lista på banker som tillåter amorteringsfritt osv?
Tjena
Du måste ringa dom,funkar inte att maila om detta.
Dom vill veta orsak,jag brukar säga sjukdom att jag får sämre lön.
Du kan sedan inte nyttja detta igen på 6 mån.
Lycka till;):).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp