• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mkt högre inkomst men sämre kreditbetyg

Björnebox

Medlem
Poäng: 7
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Min lön ökade från 444 000 till 725000, trots detta försämrades mitt kreditbetyg i torsdags när den nya lönen kom in. Visst jag betalar mkt mer skatt men totalen ut i slutändan blir ändå mer. Inga förändringar i krediter eller lån heller, tvärtom, de blir ju mindre varje månad.

kan någon förklara?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Krediternasjudas

Kunnig medlem
Poäng: 157
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Du hamnade antagligen i en ny lönekategori och jämförs alltså med de som tjänar lika mycket. Har du då skulder så slår det hårdare på betyget eftersom ju högre inkomst desto lägre anses generellt risken att man har skulder utöver bolån etc.

Björnebox

Medlem
Poäng: 7
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Du hamnade antagligen i en ny lönekategori och jämförs alltså med de som tjänar lika mycket. Har du då skulder så slår det hårdare på betyget eftersom ju högre inkomst desto lägre anses generellt risken att man har skulder utöver bolån etc.
Ok, det har jag aldrig hört om. Men så är det kanske. Får vänta och se om det blir någon skillnad nu i mitten av månaden när allt uppdateras igen, det var bara 0,1 det försämrades, men blev ändå förvånad.

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Killgissning! Jag tänker att om lönen går från 400000 kr till 420000 kr så är det väl ganska normal löneökning. En stor höjning (nästan dubbelt upp) ger mer osäkerhet vilken av de 2 som är normal lön för kommande år. 0,1 i skillnad är tack och lov inte så mycket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp