• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När kommer utmätningen?

zkapelse

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
14 April 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

jag har för ca 2 veckor sedan fått mina 2 första skulder fastställda av KF på ca 250.000 och sista datum för att betala dessa passerade precis.
När kan jag räkna med att dom startar löneutmätning? Har även en bil värd ca 50-60.000kr. Dags att sälja den eller är det safe ett tag till?

tack för hjälpen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Hej!

jag har för ca 2 veckor sedan fått mina 2 första skulder fastställda av KF på ca 250.000 och sista datum för att betala dessa passerade precis.
När kan jag räkna med att dom startar löneutmätning? Har även en bil värd ca 50-60.000kr. Dags att sälja den eller är det safe ett tag till?

tack för hjälpen.
Sälj bilen snabbt som fan och plocka ut pengarna från kontot direkt. Skulle tippa på löneutmätning på maj-juli lönen och innan dess kollar dem alla dina konton efter tillgångar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Sälj bilen snabbt som fan och plocka ut pengarna från kontot direkt. Skulle tippa på löneutmätning på maj-juli lönen och innan dess kollar dem alla dina konton efter tillgångar.
Toppentips. Blir ju inte så bra om vederbörande tänkt sig en skuldsanering dock.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Hej!

jag har för ca 2 veckor sedan fått mina 2 första skulder fastställda av KF på ca 250.000 och sista datum för att betala dessa passerade precis.
När kan jag räkna med att dom startar löneutmätning? Har även en bil värd ca 50-60.000kr. Dags att sälja den eller är det safe ett tag till?

tack för hjälpen.

Det beror på var i landet. Vissa ställen ligger bra till och vissa ligger dåligt till.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Med senaste delen av inflation så bör en bil för utmätning idag ligga på ca 35-40k tror dock inte KF jobbar så.

Ändå en myndighet så kommer generalisera dom som värdelösa i sin uppgift.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Med senaste delen av inflation så bör en bil för utmätning idag ligga på ca 35-40k tror dock inte KF jobbar så.

Ändå en myndighet så kommer generalisera dom som värdelösa i sin uppgift.
KF auktionerar ju ut kläder och förlovningsringar för små pengar så dem plockar väl det dem känner för oavsett värde verkar det som.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
KF auktionerar ju ut kläder och förlovningsringar för små pengar så dem plockar väl det dem känner för oavsett värde verkar det som.
Prylar riskerar inte inkomst. En bil gör det, X har jobb, familj.

Sen om KF vill ödsla skattepengar på lägga ut kläder eller X, dom har ingen aning om det är värde på fine.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 633
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 177
Prylar riskerar inte inkomst. En bil gör det, X har jobb, familj.

Sen om KF vill ödsla skattepengar på lägga ut kläder eller X, dom har ingen aning om det är värde på fine.
Är ju en ickefråga, blir det inte sålt efter två försök så lämnas egendomen åter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp