• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När ska man lämna in inkomstuppgifter till KFM

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Som sagt, Alektum är inte lätta att ha göra med, mailade dem i förrgår, fick detta svar;
Då ärende har gått till Kronofogdemyndigheten emotser vi fullbetalning för att återkalla ärendet och erbjuder ej avbetalningsplan.

Vid fler frågor eller funderingar, vänligen återkom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Vad är skulden på
Det är svårt att få till uppgörelser när det gått så långt
Försök med att erbjuda en plan med så mycket du kan varje månad
Allt är bättre än utmätning .
Om du läst ovan så står summan samt vad det fanns för avb-plan, en plan jag inte klarade av. Det var därför de skickade mig vidare till KFM. Alla andra inkasson har varit bra att ha och göra med och vettiga avb-planer. Trist att ett enda bolag kan rasera det. Hoppas dock inga fler ska gå vidare. Det beror ju på vad KFM kommer dra och om jag kan klara av mina övriga avb-planer på det jag har kvar. Frilansar, så har olika inkomster från månad till månad. Bad Alektrum om anstånd 5 dagar för att få in de första 5600, då jag väntade på lön, men det sa de blankt nej till! Därför fallerade avb-planen.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 776
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Som sagt, Alektum är inte lätta att ha göra med, mailade dem i förrgår, fick detta svar;
Då ärende har gått till Kronofogdemyndigheten emotser vi fullbetalning för att återkalla ärendet och erbjuder ej avbetalningsplan.

Vid fler frågor eller funderingar, vänligen återkom.
Absolut värsta inkasso bolaget av alla !
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Som sagt, Alektum är inte lätta att ha göra med, mailade dem i förrgår, fick detta svar;
Då ärende har gått till Kronofogdemyndigheten emotser vi fullbetalning för att återkalla ärendet och erbjuder ej avbetalningsplan.

Vid fler frågor eller funderingar, vänligen återkom.
Ring dom!
Jag upplever att de är ok att prata med och lyckats få till uppgörelser där skuldsaldon dragits tillbaka.
ring!
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Ring dom!
Jag upplever att de är ok att prata med och lyckats få till uppgörelser där skuldsaldon dragits tillbaka.
ring!
Ringde dom i första skedet vid första Avb-plan, men de gick ju inte prata med dom där och då heller :/ så nej, det får vara som det är. Hoppas aldrig hamna hos Alektum igen med nåt annat.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Om du läst ovan så står summan samt vad det fanns för avb-plan, en plan jag inte klarade av. Det var därför de skickade mig vidare till KFM. Alla andra inkasson har varit bra att ha och göra med och vettiga avb-planer. Trist att ett enda bolag kan rasera det. Hoppas dock inga fler ska gå vidare. Det beror ju på vad KFM kommer dra och om jag kan klara av mina övriga avb-planer på det jag har kvar. Frilansar, så har olika inkomster från månad till månad. Bad Alektrum om anstånd 5 dagar för att få in de första 5600, då jag väntade på lön, men det sa de blankt nej till! Därför fallerade avb-planen.
Ja alektum är inte så kul att ha att göra med
Ledsen att jag missade vad du skrivit ovan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp