• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När uppdateras min inkomst för 2012 i UC

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Som rubriken lyder.
Nån som vet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Som rubriken lyder.
Nån som vet?


Prenumerera på våra nyhetsbrev

Rekordtidig uppdatering av rekordmånga inkomstuppgifter för 2012
Bild
2013-06-05 |
Nu är UC:s databas uppdaterad med de senast tillgängliga inkomstuppgifterna för inkomståret 2012. Årets uppdatering är både rekordtidig och antalet inkomstuppgifter som uppdateras är rekordmånga.
- För UC:s kunder innebär den nya informationen två saker. För det första kan UC:s kunder nu fatta affärsbeslut på säkra grunder då de har den senaste informationen om hur deras kunder faktiskt ser ut. För det andra innebär den nya uppdateringen att det kommer in inkomstuppgifter från en helt ny generation av potentiella kunder som kan vara attraktiva att bearbeta säger Roland Sigbladh, marknadschef UC.

- Årets uppdatering av inkomstuppgifterna är rekordtidig. Det beror framförallt på att Skatteverket erbjuder fler och fler av skattebetalarna möjligheten att deklarera digitalt. Det gör att hela processen snabbas upp. I år var det även rekordmånga inkomstuppgifter, 3 951 315 poster, som uppdaterades. Det är en ökning med 89 845 poster jämfört med förra året säger Mikael Eklund, chef Indata UC
 

ramme

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
21 Mars 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Det låter i så fall som att det beror på om man edeklararat. Dessutom om man skulle vara egen företagare kommer uppgifterna in lite senare. Kan även tänka mig att uppgifterna inte kommer in om skatteverket vill undersöka deklarationen av någon anledning.
Slutsatsen borde bli att uc uppdateras lite olika för olika personer, men 4 miljoner måste vara mer än hälften av alla!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Re: ramme

Jag har e-deklarerat (första dagen det gick) inte gjort några egna avdrag, men ännu inte fått min slutskattsedel och därmed är UC inte uppdaterat. Inte ett knyst eller meddelande från Skatteverket om att de eventuellt tagit ut min deklaration för granskning eller så. Jag kan bara gissa mej till att jag råkat ut för ett stickprov och som jag tolkar det via deras hemsida så kan det dröja innan de skickar ut någon som helst förfrågan. Har jag tur i detta läget så får jag min slutskatt i augusti, om jag har otur så dröjer det till december.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp