• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Nätlån

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Hittade ingen annan utväg än att ansöka hos Nätlån (tar CreditSafe som jag har förstått det), känner mig 100% misslyckad men imorgon måste jag betala Svea och mejla in kopia på betalningen annars skickas hela krediten på 80 000 kr till Inkasso och för att undvika det valde jag att ta lån och rädda att krediten inte går till inkasso.
Sökte 4000 kr men fick 2000 beviljat, uppläggningsavgift 300 kr + ränta 70 kr, totalt att återbetala 2370 kr.

Så det är alldeles riktigt att lånebolagen kommer att hitta nya sätt att tjäna pengar när räntetak nu införts.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Hejsan
Kunde du inte sökt på Fairlo på 4000-6000 kr,jag fick det ganska lätt med mina många skulder.Kunde också ändra beloppet på återbetalning 3 gånger.Dom var smidiga och snabba.Räntan var rätt så okey också jämfört med många andra kreditgivare.
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Hejsan
Kunde du inte sökt på Fairlo på 4000-6000 kr,jag fick det ganska lätt med mina många skulder.Kunde också ändra beloppet på återbetalning 3 gånger.Dom var smidiga och snabba.Räntan var rätt så okey också jämfört med många andra kreditgivare.
Nej tyvärr, sökte hos de i början av året och blev nekad pga för låg taxerad inkomst. Kommer att söka där i juni 2019 när inkomsten för 2018 registrerats. De har 120 000 kr som inkomstkrav.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp