Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny, ingen UC. Upp till 20 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Någon med erfarenhet av Zensum?

Diskussion i 'Större lån' startad av robbisen, 26 november 2018.

1. robbisen

robbisen Aktiv medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Hej på er!
    Är något här i forumet som har någon erfarenhet av låneförmedlaren Zensum? Hittar inte mycket info här på forumet om just Zensum. Känns som att dom har en hel del banker anslutna som accepterar lite sämre förutsättningar med lite högre UC-risk, många FF mm. Någon med erfarenhet av dessa får gärna berätta processen, vilka banker som lämna bud samt vilka föutittningar du hade.
    Tacksam för svar.

https://zensum.se/

Last edited by a moderator: 27 november 2018
    • Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Monetti 20 000 kr över 1 år, många godkända lån under 2019.
    • Spargo 150 000 kr över 10 år, UC. Finns ej hos förmedlare.
  2. 655321

655321 Kunnig medlem - Trofépoäng: 147

Mottagna gillanden:
    46
    Trofépoäng:
    147
    Blev nyligen uppringd av nån skojare från Zensum som ville "informera" om samlingslån och ställde massa frågor om mina lån, ekonomi, anställning, etc. och sen bakade in frågan "och det är ok att jag tar kreditupplysning" trots att jag informerat om att jag inte är intresserad av nåt och att jag sj kan ansöka om samlingslån om jag vill. "Ja jag förstår men vi tar inga lån åt dig detta är bara information" menar han.

Jag säger än en gång att jag inte vill att nån upplysning tas på mig eftersom jag har lågt UC och vill ha det så. Han frågar hur många ff jag har och jag säger 2 från förra året. "Ja men att man tar upplysning är ju inget farligt, det gör man bara för att kolla upp hur mkt man har lån", menar denna skojare. Jag blir arg och säger att jag har varit överbelånad och haft rekordhögt UC och vet vad jag pratar om och att jag inte gillar att han försöker lura mig; att det var så jag hamnade i onåd hos UC till o börje med för jag fattade inte hur det fungerade med kreditupplysningar. Men han fortsätter pladdra på om hur 1 ff inte spelar nån roll med tanke på att jag har så få ff i nuläget. Jag blir asförbannad och lägger slutligen på.

Är det verkligen lagligt för företag att ljuga folk rakt upp i ansiktet såhär? Han sa att samtalet spelas in, kanske man borde göra nåt av det...

3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 147

Mottagna gillanden:
    4 709
    Trofépoäng:
    2 147
    Jag hade mailat deras chefer om detta. Zensum har jag inte heller några positiva erfarenheter utav.

Dela sidan