• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon som ansökt om fryst ränta?

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
133
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Har frågat en av de vi har skulder hos om dom kan frysa våran ränta, det är ett stort lån och skulden ökar med ca 40000/år trots löneutmätning, fick svar och skulle vilja ha hjälp att förklara på enkel svenska vad jag ska skriva,detta svaret fick jag av dom, men vi har inga tillgångar, är det inkomster innan löneutmätningen eller efter dragning? Och vilka utgifter är det jag ska få med? Allt?
Får väl det säkert inte godkänt men måste försöka iaf ...

”Hej, för att frysa räntan så behöver vi få in ett ackords förslag, med redovisning av tillgångar, skulder, inkomster samt utgifter, så vi tillsammans med vår uppdragsgivare kan ta ställning till om vi kan godkänna det. Skickar en blankett och lista på vad som vi behöver få in tillsammans med den, via post till dig.”
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Min skuld resurs bank på 17k som låg hos intrum såldes till PRA group , ville jag betala in 400 kr och dom återkallade ärendet från kronofogden och dessutom frös räntan :) legat som utmätning 1 år :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Det var min första skuld som försvann från kronofogden dessutom :) så väldigt skönt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp