Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Någon som släppt nästan allt till kronofogden? Hur känns det?

Diskussion i 'Hjälp!' startad av tussan, 29 maj 2018.

1. tussan

tussan V.I.P

Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    267
    Någon som släppt allt till kronofogden? Hur känns det? Lättare elr sämre?:/ Jag har massa små skulder...allt som allt 18-22 tusen ca...pissdyr ränta o blir jätte dyrt varje månad:( Har lyckats fått till en bra avbetalningplan med ett av bolgen tack o lov men dom andra e katastrof. Varje nånd försvinnr typ hela lönen på avbetalnings planer....Funderar seriöst på o släppa allt nu till löneutmätning..skulle få mer pengar över varje månad o på så vis slippa känna all jäkla oro o stress hur man ska få ihop allt:/ Det sura är ju kredit betyget som blir så mkt sämre...men vad ska man göra..

2. magdaa

magdaa Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    131
    Trofépoäng:
    286
    Ja jag fick det bättre med löneutmätning. Dock inte fett vill säga, men slapp oron varje månad och efter några månader kom inga brev från KFM längre. Vilket var väldigt skönt!!
    Då kom iaf mitt liv tillbaka.
    Önskar dock nu i efterhand att jag släppt allt mycket tidigare och inte slet så varje månad med att försöka gå runt. För nu i efterhand ser jag att inga lån minskade. Allt bara ökade!

Lize, Hope777, Kimsan72 och 1 annan gillar detta.
  3. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    550
    Trofépoäng:
    537
    Jag har samma upplevelse, det blev så mycket bättre.

Lize, Hope777, magdaa och 1 annan gillar detta.
  4. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P

Mottagna gillanden:
    706
    Trofépoäng:
    637
    ....men fina Du...jag förringar på ingalunda villkor Din situation och den ångest som den genererar, MEN likväl måste jag fråga: har Du ”bara” skulder till ett totalt värde om 18-22tkr ???
    Finns det ingen i Din närhet (familjemedlem?) som kan styra upp det hela med ett lån till Dig?
    För om ovanstående info är korrekt, så är det otroligt sorgligt om Du hamnar i klorna hos KF för en sådan ringa skuld...

Släpptallt och clyro86 gillar detta.
  5. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    550
    Trofépoäng:
    537
    Mina skulder var/är ca 800 000.
    Nu har jag skuldsanering som är klar i april 2022.
    Om du skrev rätt att dina skulder är 18-22000 så vet jag inte om jag skulle råda att släppa t KF. För liten skuld för att hamna där. De flesta inkasso tar nån/några månader på sig att skicka t KF så du kanske kan betala 4-5000/ månad på en skuld så är dom snart borta?
    Märk väl att jag menar detta i all välmening utan att veta din lön/inkomst eller så.

I värsta fall kanske det blir 3-4000 som går till KF.

Om man läser tidigare inlägg av dig så verkar det som att du haft löneutmätning förut så jag antar att du har koll på vad som sker och hur det går till från KF.

Last edited: 29 maj 2018
  6. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    139
    Trofépoäng:
    307
    Det finns ju tom lån på 20k att få utan UC. Jag tror dock du menade att dina låneutgifter är på 18-20k i månaden?

7. tussan

tussan V.I.P

Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    267

Har ett privat lån till min pappa på 75 tusen kr som jag betalar på varje månad...1400kr dras varje månad. Min pojkvän har hjälp mig o betalat bort massor o kan ej hjälpa mig mer då han står för allt anat här hemma pga av att jag vare månad ska betala massa på detta skit:/ han vet om min situation o tkr det är jobbigt...att de blev sådär..men han är hyfsat stöttande. Har som sagt massa små skit kvar nu samt en bra avbetalnings plan
    .Släpper jag allt så kommer ja kuna betala mer hemma o hjälpa till på den biten samt slippa denna stress o press att veta att pengrna jämt e slut :(

8. tussan

tussan V.I.P

Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    267

Jag har 4 betalnings anmärkningar samt ett värdelöst uc betyg så får ej nå lån:/ har ett hos cashbuddy men det ska jag absolut inte höja utan det ska betalas bort så fort som möjligt...:/

9. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    550
    Trofépoäng:
    537
    Hur mycket har du i lån?

10. tussan

tussan V.I.P

Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    267

Var vist mer än vad jag trodde suck..

Vivus 9 tusen kr ca
    3st sms lån: 8500kr ca
    Trafikförsäkrings föreningen 2700kr
    Det är det som jag släppt nu...

Cashbuddy 22 tusen
    GoodCash 18 tusen
    Dom 2 bolagen sköter jag betalningarna på o betalar varje månad.

Sen privat lån till min pappa på 75 tusen kr...va från början 155:/ betalar månadsvis och sköter den betalningen.

Ush de blev mkt de här :(

Dela sidan