• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon som vet? (Höjning av lån)

G

Greger78

Gäst
Poäng: 0
Hej,
Läser runt mycket här och vill inleda med att tacka alla som tar sig tid att hjälpa dom av oss som inte är så insatta och pålästa.

Jag tog ett Lån genom Lendo för drygt 12 dagarna sedan, valet blev Ica Banken.
Nu skulle jag behöva utöka lånet men greppar inte riktigt om jag har möjlighet att göra det inom 14 dagars perioden utan att behöva ta en till UC?
Behöver öka från 90000 till 140000.
Om jag inte kan öka utan UC, ska ja ta IcA Banken direkt då eller ska ja köra genom Lendo igen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Hej. Jag tror lån genom advisa. Blev marginalen bank. När pengarna var utbetalda, ansökte jag ökning och fick beviljad.
Jag pratade dock först med marginalen och fick veta att de inte hade någon väntetid för att utöka. De tog inte en extra UC.
Prata med Ica banken och hör med de angående deras regler. Lycka till
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det låter lite oroväckande att ett nytt lånebehov på 50k dykt upp på mindre än 2 veckor
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Många tror att man har lite eller ingen chans att få lån och då ansöker man om mindre än vad man egentligen behöver. Inte alls onormalt eller oroväckande.
Jag tycker du ska köra på om du behöver 50k till. Men prata först med Ica så de inte har någon förbestämd väntetid:)
Det var inga problem alls hos marginalen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp