• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Några frågor om skuldsanering.

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
39
Poäng
136
Hej!
Jag fick i mitten av november 22 inledande av skuldsanering. Jag har ännu inte fått något förslag om betalning. Såå jobbig väntan. På vissa inkassobolag står det att skuldsanering är inledd och på ett annat att jag är beviljad skuldsanering. Hur kan de skriva de så när inget är klart? Någon som varit med om liknande?

Någon som fått avslag efter inledande? I så fall med vilken motivering?
Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ångestöverlivet

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 November 2022
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
När jag loggade in på intrum nu så stod det att skuldsanering är beviljad från kronofogden. ..
nu undrar jag oxå varför det står så?
 

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
39
Poäng
136
När jag loggade in på intrum nu så stod det att skuldsanering är beviljad från kronofogden. ..
nu undrar jag oxå varför det står så?
Ja visst är det märkligt.
Har du fått betalningsförslaget?

Har du fått betalningsförslaget?
Bara det jag fick i samband med inledande skuldsanering
De kanske har väldigt mycket att göra, men det är ju så jobbigt att vänta. Hade man bara vetat att det skulle gå hela vägen så hade det inte varit så jobbigt.
 

hamre

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Kan inte hjälpa dig med just denna fråga men väntar också på mitt beslut och på KFM hemsida står det att det är 7 MÅNADERS väntetid. :(

Skulle vara så skönt med ett besked.

Kollade nu också på intrum och det stod att skuldsanering är beviljad så jag tror nog bara att dom har en text för det. Dom särskiljer nog inte på inledande och beslutat utan för dom är det endast skuldsanering eller inte.
Sedan om man inte blir beviljad så tar dom nog bort det.

Min gissning bara så ta det med en nypa salt.
 

Ångestöverlivet

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
27 November 2022
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
19
Poäng
51
Kan inte hjälpa dig med just denna fråga men väntar också på mitt beslut och på KFM hemsida står det att det är 7 MÅNADERS väntetid. :(

Skulle vara så skönt med ett besked.

Kollade nu också på intrum och det stod att skuldsanering är beviljad så jag tror nog bara att dom har en text för det. Dom särskiljer nog inte på inledande och beslutat utan för dom är det endast skuldsanering eller inte.
Sedan om man inte blir beviljad så tar dom nog bort det.

Min gissning bara så ta det med en nypa salt.
7 månader från att man skickar in skuldsanering eller när man får inledande?
 

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
39
Poäng
136
Kan inte hjälpa dig med just denna fråga men väntar också på mitt beslut och på KFM hemsida står det att det är 7 MÅNADERS väntetid. :(

Skulle vara så skönt med ett besked.

Kollade nu också på intrum och det stod att skuldsanering är beviljad så jag tror nog bara att dom har en text för det. Dom särskiljer nog inte på inledande och beslutat utan för dom är det endast skuldsanering eller inte.
Sedan om man inte blir beviljad så tar dom nog bort det.

Min gissning bara så ta det med en nypa salt.
Ja det är lång väntan, det har jag läst. Du har säkert rätt i det du skriver om intrum, att det ska tas med en nypa salt. Men vore kul att få ett betalningsförslag snart, om de nu väljer att gå vidare.
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Jag måste logga in på intrum och titta är i samma båt
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Hälften av skulderna var borta ifrån mina sidor på Intrum.. Skrev i chatten dem svarade att dem kände till min inledande skuldsanering men att dem inte hunnit lägga in en notis. .. Jag sökte i början på Oktober, inledande November, betalplan December men det hade väl varit för bra för att vara sant o få ett beslut i januari tänker jag...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp