• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nån som haft löneutmäting på föräldrapenning?

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Har 25 tusen kr på löneutmäting o snart blir de 50 tusen ca då jag släppt allt nästan:/ Får behålla 10 200kr o dom drar 3200kr ca varje månad av min lön. Nu i juni blir ja mamma ledig..kommer ta ut full vecka med föräldrar penning så undra hur mkt dom kommer dra då..... Hur mkt drogs de för er som va mamma lediga?:/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Du får behålla 10200 som innan och blir penningen mindre så drar dem inget alls.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Du får behålla 10200 som innan och blir penningen mindre så drar dem inget alls.


Hoppas du har rätt :(
Dock vet jag inte hur mkt jag kommer få ut på en full föräldrar penning på en månad...:/
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Summorna ja skrev ovan e de jag får behålla efter löneutmätingen på min lön alltså :( får behålla ca 10 200kr...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Det här har du frågat några gånger förut tror jag.
Det svar @Fkr skrev stämmer om du är ensamstående. Är du sammanboende med barnets andra förälder kommer löneutmätning gå att göra ändå förutsatt att den andras inkomst inte är jättelåg.
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Min fru pluggar och när jag var f-ledig så skulle dem dra X i månaden, jag ringde och sa att det går inte, uppgav inkomst och han ändrade till 0 i månaden. Gå in på hemsidan och räkna i verktyget som finns så får du ett hyfsat hum om vad du kommer få.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Min fru pluggar och när jag var f-ledig så skulle dem dra X i månaden, jag ringde och sa att det går inte, uppgav inkomst och han ändrade till 0 i månaden. Gå in på hemsidan och räkna i verktyget som finns så får du ett hyfsat hum om vad du kommer få.

Sambo som pluggar har csn och den inkomsten räknas aldrig med, man räknar med sambo med 0 kr inkomst, då stämmer också resonemanget, men om den andra har inkomst går det att dra som regel, så länge det är en någorlunda normal inkomst sambon har.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp