Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Nanoflex hur snabb

Diskussion i 'Smslån' startad av Dållar, 15 november 2018.

1. Dållar

Dållar Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    91
    Okej, jag fick ju beviljat ett samlingslån hos marginalen bank i måndags. Men det går ju så seeegt. Eftersom jag har lösenkrav så skickades skuldebrevet hem. Idag fick jag det, men kommer ju inte kunna skicka med vändande post förrän imorgon. Så i bästa fall är de på plats hos banken på tisdag. Sedan utbetalning 3-4 bankdagar .... Hursomhelst, jag trodde det skulle gå fortare och måste betala en skuld på 7000:- senast på måndag. Så ett sms lån borde ju kunna lösa det... Men jag har blivit nekad hos de flesta... Jos vissa har jag redan lån & hos andra har jag fulat ut mig ( Risicum ) Nu ansökte jag hos Nanokredit och fick meddelande på skärmen ”Såhär långt ser allt bra ut, nu ska en låneförmedlare titta på ärendet” Typ... Hur lång tid tar de på sig? Trodde man skulle få svar direkt på skärmen? Nån som vet?

2. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    575
    Trofépoäng:
    556
    Det var kanske dumt att ta ett lån till.
    Det hade nog varit bättre att vänta de där extra dagarna och betala av det.
    Har du inte tagit med det lånet som ska betalas på måndag bland lånen som skulle lösas ?

Dållar gillar detta.
  3. Dållar

Dållar Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    91
    Hade mest av allt sluppit ta det där sista sms lånet... De 7000:- fanns med i samlingslånet, men trodde aldrig det skulle ta så lång tid för marginalen. Tyvärr är det inget jag kan skjuta upp då det är en privat skuld till någon som inte ger tidsfrister ....

4. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    575
    Trofépoäng:
    556
    Risken är att om det är med där och du betalt det redan så kan det bli klabb med lånet.

5. Isco

Isco Gäst

Alltså vad är det för faktura du ska betala?
    En vanlig, påminnelse eller inkasso?
    Hur som helst så hade du enkelt bara kunnat ringa till företaget och förklarat situationen. Dem kommer säkert att gå med på din förklaring.
    Är det en vanlig faktura så kan du ju ta på dig påminnelsen vilket kan bli 60-200 kr extra, billigare än att ta lånet.

Nanoflex kan komma att be om lönespecifikation eller ge avslag efter en manuell granskning. Blir du beviljad lånet så har du pengarna samma dag om det betalar ut innan klockan 14:00 tror jag. Sen har dem direkt till Nordea har jag för mig.
    När du betalar en faktura måste det vara innan klockan 10:00 så att den skickas samma dag, iaf för Swedbank. Så du hade vart kört hur som helst...

6. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 158
    Trofépoäng:
    1 497
    Hur vanligt är det att nanoflex ber om lönespec? Mer regel än undantag?

7. ClasseBoll

ClasseBoll Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    31
    Inte frågat mig de två gånger jag lånat

8. Terry_

Mottagna gillanden:
    2 158
    Trofépoäng:
    1 497
    Hoppas min ansökan går igenom, ska försöka låna ihop 180.000 via osynliga lån tills jag tar kan få ett samlingslån....Fått ca 30.000+betalkopp 50.000.

Så 100K kvar. Här hade jag haft 25.000...

Nekades på Risicum och Slantar.

9. ClasseBoll

ClasseBoll Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    31
    Men är lönespec nackdel? Du verkar ha hög inkomst som jag och efter att skickat in lönespec till div olika andra har jag ej blivit nekad

10. Terry_

Mottagna gillanden:
    2 158
    Trofépoäng:
    1 497
    Lönespecen är hög. Men det som historiskt har spökat är att vissa har börjat krångla när dom ser att fasta lönen utgör 20% av den totala inkomsten.

Dela sidan