Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Nanokredit - Inkasso/KFM

Diskussion i 'Smslån' startad av SiberianTiger, 14 november 2018.

Tags: Add Tags
  1. Hej,

undrar vad era erfarenheter är av Nanokredit och deras hantering av inkassoärenden?
    Fick precis ett brev från dom där dom har ansökt om ett betalningsföreläggande. Har även pratat med dom och dom skickade iväg ansökan den 7e men inte fått något av KFM ännu men den borde dimpa in vilken dag som helst.

Hur långt tid har man på sig att reglera skulden innan man får ett utslag? Lön kommer på fredag så min förhoppning vore att kunna betala in det då...

Tacksam för svar,

2. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Vilket datum får du din lön?
    Om jag uppfattat det rätt så har du ännu inte fått brev fr kfm med delgivningskvitto?
    Skriv inte under utan invänta påminnelsen som brukar skickas ca 7-14 dagar efter första brevet. på så sätt köper du dig extra tid, minst 14 dagar!!!
    Fr o m det datum du skrivit under kvittot så har du 10 dagar att betala skulden. efter 10 dagar blir det utslag om skulden inte betalats. För att köpa dig ännu mer tid kan du ta en skärmdump när du gjort betalningen och mejla in till Kfm. Då håller de på ärendet i ytterligare 30 dagar så att mottagaren hinner meddela kfm din betalning.

Lycka till!

3. Norreborre

Norreborre V.I.P

Mottagna gillanden:
    44
    Trofépoäng:
    157
    Någon mer som tycker dessa är svinsnabba med påminnelser och inkasso?

4. Kronofogden

Kronofogden Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    7
    Jag brukar få hem inkasso två-tre dagar efter sista påminnelsedagen. Dessutom vägrar de bevilja anstånd med betalning om man så ber om två arbetsdagar.

5. Pandis79

Pandis79 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Trofépoäng:
    71
    Det går att få avbetalningsplan hos Dom, när sista inkassokrav kommit kan dom lägga upp det. Dom har hjälpt mig med det.

Dela sidan