• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ni som har erfarenhet av VW finans

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
159
Poäng
337
Var detta nyligen?
Jag har en jättebra säljare, men hur mycket mandat har såljarna egentligen?
Antingen är man kreditvärdig eller inte.
Nu har jag ingen koll på hur det funkar med finansiering av bil-leasing men när det kommer till delbetalning i butik via olika finansbolag så som t.ex Santander och Ecster så har butikssäljarna inte ett smack att säga till om, besluten fattas helt och hållet av kreditgivaren.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Var detta nyligen?
Jag har en jättebra säljare, men hur mycket mandat har såljarna egentligen?
Antingen är man kreditvärdig eller inte.
Förmodligen inga mandat, kreditgivaren säger ja eller nej
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 454
Poäng
1 527
Lyfter tråden lite för information.
Har idag en golf på leasing via vw. De var dags att lämna tillbaka bilen 1 november i år. Egentligen skulle jag behövt en större bil då jag har två barn och en behöver barnvagn fortfarande. Möller bil ringde mig i juni för att höra hur jag ville göra med bilen och om jag ville leasa en ny. Men i och med de långa leveranstiderna så skulle en ny bil aldrig hinna fram till mitt avtal tog slut, ännu mindre med de tillbehör jag ville ha. Vi diskuterade hemma vår kommande föräldrarledighet och bestämde att jag skulle återgå till jobbet nu i augusti och mannen stannar hemma året ut. :)

Insåg då att en större bil kanske inte var mitt behov då, resterande på detta år då vi har en större Audi som vi äger själva. Jag hörde därför av mig till volkswagen finans och fick förlänga mitt avtal utan kreditupplysning 1 år till. De kollade på min betalningshistorik och efter 1 vecka skickade de ut avtal på Mail jag fick signera med bank ID. :)

Så nu sparar jag på att få åka en mindre bil som drsr mindre bränsle, samt billigare skatt med samma månadskostnad som tidigare.
Än att leasa en större bil, alternativ köpa en större bil på lån.
Så nu kan vi spara lite till och förhoppningsvis köpa en bil kontant nästa år! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp