Ni som sökt bolån som haft blancolån

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 427
Meddelanden
7 802
Mottagna reaktioner
5 034
Poäng
3 427
Jag funderar på om man tar ett blancolån till att finansiera kontantinsatsen vad de tänket om det.

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Meddelanden
1 813
Mottagna reaktioner
1 406
Poäng
967
ok, då är de inte nog kört för mig. Ska söka i februari är tanken kommer ha kanske 440k i blancolån då(tillsammans med min sambo). Hur såg eran uc ut? Sökte ni nyligen?
Intressant då storbankerna oftast tar tak att man får ha 400k Max i blanco. Verkar vara att dem då gör en sammanlagd bedömning
De skärper villkoren ordentligt nu. Många som får avslag nu jämfört med för några månader sedan. Bara så ni är beredda.

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Meddelanden
1 813
Mottagna reaktioner
1 406
Poäng
967
Får jag fråga om det är en fakta/info från en bank att du har fått när det gäller ha Max 400tkr i blanco, eller har du läst det nånstans?!
Det skiljer från bank till bank. Alla kommer med egna erfarenheter. Och skillnaden är stor om man redan äger en fastighet eller om man ska köpa en.

Hannes.mff

Viktig medlem
Poäng: 101
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Får jag fråga om det är en fakta/info från en bank att du har fått när det gäller ha Max 400tkr i blanco, eller har du läst det nånstans?!
Jag har läst det i två olika forum så är inte helt säker. Men SBAB är Max 500k och det har dem uttalat själva när man ringt och frågat

Hannes.mff

Viktig medlem
Poäng: 101
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
De skärper villkoren ordentligt nu. Många som får avslag nu jämfört med för några månader sedan. Bara så ni är beredda.
Jo det kan jag tänka mig… Funderar på att vänta lite. Vi har bra förutsättningar och hög inkomst båda men det är mina blanco som ställer till det.

Modomio

Kunnig medlem
Poäng: 176
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
58
Poäng
176
Det skiljer från bank till bank. Alla kommer med egna erfarenheter. Och skillnaden är stor om man redan äger en fastighet eller om man ska köpa en.
Vi snackar inte om man äger en fastighet. Alla vet att man ha större chanser då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp