• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ni som släppte allt - Vilka "gav" en missbrukad kredit?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Tja!

Många av er "släppte" allt till Inkasso/Kronofogden. Min fråga är. Vilket av dessa bolag gav er en "missbrukad kredit" eller missbrukat lån eller dylikt. Vi pratar alltså inte om betalningsanmärkning nu utan missbrukad kredit / missbrukat lån.

Credway - Inte missbrukad kredit.
OPR Privatlån - Inte missbrukad kredit.
Betalkoll - Inte missbrukad kredit.

Dessa tre har jag släppt och det gäller för mina. Undrar framförallt angående :

Collector.
Marginalen.
Santander.
Balanzia.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Tja!

Många av er "släppte" allt till Inkasso/Kronofogden. Min fråga är. Vilket av dessa bolag gav er en "missbrukad kredit" eller missbrukat lån eller dylikt. Vi pratar alltså inte om betalningsanmärkning nu utan missbrukad kredit / missbrukat lån.

Credway - Inte missbrukad kredit.
OPR Privatlån - Inte missbrukad kredit.
Betalkoll - Inte missbrukad kredit.

Dessa tre har jag släppt och det gäller för mina. Undrar framförallt angående :

Collector.
Marginalen.
Santander.
Balanzia.
Jag hade Santander billån, men ingen aning om det blev missbrukad kredit.
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
släppte mitt euroloan hela krediten uppsagd gick till intrum blev ingen missbrukad kredit där heller försvann från min uc. Pratade med balanzia igår och just den personen sa det är olika fall dom ger missbrukad kredit inte hela tiden men våga inte släppa det går till gotica inkasso dom vil lla ha 12.000 kr i månaden på ett lån på cirka 100k.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Blev det återtag på bilen?
Ja, till slut. Det var en komplicerad historia med den bilen. Jag tänkte sälja den när jag inte hade råd längre. En ”vän” ville köpa den, men ville ”hyra” den först i ett par månader för att senare köpa den på sin firma. Han betalade första hyran, sen såg vi aldrig mer röken av några pengar eller bilen. Det tog några månader att få fatt i honom och då hade han i sin tur lämnat över bilen till en annan kille som inte heller var anträffbar. Efter mycket om och men lämnades bilen i sönderslaget skick till en bilfirma. Och jag fick en saftig restskuld.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Ja, till slut. Det var en komplicerad historia med den bilen. Jag tänkte sälja den när jag inte hade råd längre. En ”vän” ville köpa den, men ville ”hyra” den först i ett par månader för att senare köpa den på sin firma. Han betalade första hyran, sen såg vi aldrig mer röken av några pengar eller bilen. Det tog några månader att få fatt i honom och då hade han i sin tur lämnat över bilen till en annan kille som inte heller var anträffbar. Efter mycket om och men lämnades bilen i sönderslaget skick till en bilfirma. Och jag fick en saftig restskuld.
Bra med vänner..
Inget återtag av kfm i alla fall då
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Ja, till slut. Det var en komplicerad historia med den bilen. Jag tänkte sälja den när jag inte hade råd längre. En ”vän” ville köpa den, men ville ”hyra” den först i ett par månader för att senare köpa den på sin firma. Han betalade första hyran, sen såg vi aldrig mer röken av några pengar eller bilen. Det tog några månader att få fatt i honom och då hade han i sin tur lämnat över bilen till en annan kille som inte heller var anträffbar. Efter mycket om och men lämnades bilen i sönderslaget skick till en bilfirma. Och jag fick en saftig restskuld.

Fy fan vilken röv-hatt! Det var tacken det. Suck...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Ecster är jag säker på gav mig missbrukad kredit.
Några andra också, ska kolla.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp