• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

NORDEA samlade lån utan säkerhet mer än 600.000kr

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Då läser man ibland att vissa skriver så här tex: ” Vi är flera på forumet som fått det”, tänkte starta en tråd om just Nordea enligt rubriken, men:

Man vill jättegärna veta vad hade ni för förutsättningar ni som blev beviljade så stort lån, alltså mer än 600tkr t.o.m. 1,2 miljon som nån har skrivit. Är det verkligen möjligt utan nån säkerhet överhuvudtaget? Så vad hade ni för förutsättningar då?
Det är det som är frågan och viktigt för de som önskar samla mer än 600tkr, inte att kärra nån X nånstans fick beviljat lån.

Innan man blev beviljad:
- Årsinkomst.
- Skulder.
- Antal förfrågningar kanske.
- Riskbedömning/betyg.
- Kund eller ej hos Nordea.

Tack på förhand.
 

Bilagor

  • 71E88B51-B649-4F6B-B98D-AFA4C0C662D4.jpeg
    71E88B51-B649-4F6B-B98D-AFA4C0C662D4.jpeg
    685.7 KB · Visningar: 116
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Förstår att det är mig du citerar. Förstår däremot inte varför du tror att jag skulle hitta på. Ja, det är möjligt att få samlingslån över 600.000.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Förstår att det är mig du citerar. Förstår däremot inte varför du tror att jag skulle hitta på. Ja, det är möjligt att få samlingslån över 600.000.
Men snälla. Läs inlägget igen. Det är många som ställer samma frågan under olika andra inlägg så tänkte samla ihop alla svar här enligt punkterna som jag skrivit och då hjälper vi varandra. Tar det inte så illa.
Vill du dela med dig så tack på förhand.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Men snälla. Läs inlägget igen. Det är många som ställer samma frågan under olika andra inlägg så tänkte samla ihop alla svar här enligt punkterna som jag skrivit och då hjälper vi varandra. Tar det inte så illa.
Vill du dela med dig så tack på förhand.
Absolut. Det hoppar säkert in flera i tråden som lyckats få ett stort samlingslån. Jag tänker mer eftersom du skrev i inlägget och undrade om det verkligen var möjligt. Som att du misstrodde mig :)
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 704
Mottagna reaktioner
1 475
Poäng
967
Alla storbanker kan låna ut mer pengar än vad som står på hemsidan. Men krävs ett oftast ett personligt möte och rätt bra inkomst.

Jag vet en på forumet som hade möte med Nordea och fått över 800.000 i samlingslån utan säkerhet och jag har sett bevis på det.

Om Zlatan bokar möte med en handläggare på Nordea och vill låna 3 miljoner så säger dom inte att 350.000 är det mesta vi kan erbjuda för att det står så på hemsidan. Det är bara en generell gräns för automatiserade processer.

Större belopp kräver manuell handläggning, men det är klart det inte finns någon lag som säger att en bank max får låna ut 600.000kr
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Till TS, alla svar hittar man inte genom att söka bankernas hemsidor. Jag och flera med mig svarade på den andra tråden. Erbjudande jag fick var på 1.1 miljoner men behövde inte den sista 50k. Så det blev 1,05 miljoner. KALP måste gå ihop annars funkar det inte.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Till TS, alla svar hittar man inte genom att söka bankernas hemsidor. Jag och flera med mig svarade på den andra tråden. Erbjudande jag fick var på 1.1 miljoner men behövde inte den sista 50k. Så det blev 1,05 miljoner. KALP måste gå ihop annars funkar det inte.
Tack men det blev inget svar på frågan.
Det går så klart att låna via ”möten”, men de flesta här är typ månadsanställda som söker stora samlingslån via stora banker som NORDEA och då är det nästan omöjligt eller varsågod, de som blev godkända får jättegärna dela med sig förutsättningar. Ser inga där eller här iaf.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Alla storbanker kan låna ut mer pengar än vad som står på hemsidan. Men krävs ett oftast ett personligt möte och rätt bra inkomst.

Jag vet en på forumet som hade möte med Nordea och fått över 800.000 i samlingslån utan säkerhet och jag har sett bevis på det.

Om Zlatan bokar möte med en handläggare på Nordea och vill låna 3 miljoner så säger dom inte att 350.000 är det mesta vi kan erbjuda för att det står så på hemsidan. Det är bara en generell gräns för automatiserade processer.

Större belopp kräver manuell handläggning, men det är klart det inte finns någon lag som säger att en bank max får låna ut 600.000kr


Tack men det är inget svar på frågan.
Ja, precis, ”ZLATAN”.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Till alla ni som fått lån över 500K utan säkerhet. Vad hade ni för förutsättningar? Inkomst, UC-score, (sparat kapital), tjänstepension etc?

Funderar själv på att kontakta Nordea och be dom flytta över min tjänstepension till dom så man blir förmånskund. Vore tacksam för svar :)
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Glöm mitt sista inlägg. Såg era förutsättningar i en annan tråd. :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp