• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Norman rasar mot SMS-lån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Så har de sagt varje år sedan år 2008

Kommer inte stängas ner några lån.
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Att förbjuda betyder ingenting, kräv hellre av bankerna att de skall ta sig en ordentlig titt på folk FRAMTIDA betalningsförmåga INNAN de nekar folk en väg ur SKITEN!

Enligt fogden är ju majoriteten av de som hamnar hos INTE lågavlönade utan folk som faktiskt tjänar över medel och enkelt klarar bankens krav.

Då bankerna hängt upp sig på UC förfrågningar och inte verkar hänga med idag så bör någon upplysa dem.

Det skall inte spela någon jävla roll hur många ansökningarna man hur utan hur många BEVILJADE krediter man har! UC är förlegat och har blivit ett verktyg för att sätta ditt folk snarare än det bedömningsinstrument det en gång var!

Det är helt orimligt att folk skall behöva gå igenom en utmätning och skuldsanering för att reda ut sin situation när det har arbete, boende och annat för sig och därmed alla möjligheter att lösa sin situation. Snacka om att medverka till skapa sprickor i samhället.

Att förbjuda sms-lån spelar ingen roll när den övriga hjälpen inte finns.
 
Senast ändrad:

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Håller med 100%

jag har blivit nekad 1000 gånger från min egen bank och andra vanliga banker för att jag har för många lån och krediter och även massa förfrågningar. Sista utväg var sms lån och nu kommer jag inte i från de och kämpar med inkasso och vet inte hur det kommer att sluta.
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
så rätt

Idle det du skriver ÄR SÅ RÄTT
kan du inte förmedla detta vidare
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Att förbjuda betyder ingenting, kräv hellre av bankerna att de skall ta sig en ordentlig titt på folk FRAMTIDA betalningsförmåga INNAN de nekar folk en väg ur SKITEN!

Enligt fogden är ju majoriteten av de som hamnar hos INTE lågavlönade utan folk som faktiskt tjänar över medel och enkelt klarar bankens krav.

Då bankerna hängt upp sig på UC förfrågningar och inte verkar hänga med idag så bör någon upplysa dem.

Det skall inte spela någon jävla roll hur många ansökningarna man hur utan hur många BEVILJADE krediter man har! UC är förlegat och har blivit ett verktyg för att sätta ditt folk snarare än det bedömningsinstrument det en gång var!

Det är helt orimligt att folk skall behöva gå igenom en utmätning och skuldsanering för att reda ut sin situation när det har arbete, boende och annat för sig och därmed alla möjligheter att lösa sin situation. Snacka om att medverka till skapa sprickor i samhället.

Att förbjuda sms-lån spelar ingen roll när den övriga hjälpen inte finns.

SMS-lån är i det läget bara ett sätt att sjunka djupare. Bättre att sätta stopp tidigare.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jag har blivit nekad 1000 gånger från min egen bank och andra vanliga banker för att jag har för många lån och krediter och även massa förfrågningar. Sista utväg var sms lån och nu kommer jag inte i från de och kämpar med inkasso och vet inte hur det kommer att sluta.

Beklagligt att höra, men hade inte SMS-lånen funnits hade du sluppit drabbas av dem.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Min åsikt om sms-lån

Jag skriver inte för att döma någon utan vill bara få säga min åsikt om sms-lånen. I mitt fall började sms-lånen när en reparation i hemmet skulle betalas. Det var enkla pengar men oj vad dyrt att betala tillbaka, det fick bli ett nytt lån för att täcka räntan på det första. Trots fast arbete, låg inkomst tyvärr, så räckte inte pengarna till och det fick bli nya sms-lån för att täcka de gamla. Jag använde pengarna till att betala räkningar med och att betala av sms-lånen. Jag spenderade inte en krona på mig själv mer än den allra nödvändigaste, lite mat även om jag snålade där så att jag ibland gick hungrig en hel dag. En dag tog det slut med sms-lånen och jag fick nog. Jag orkade inte mer och bröt ihop. Jag sökte hjälp. Jag låter idag lånen gå till Kronofogden. Visst får jag en del anmärkningar men jag fick välja mellan att knäckas psykiskt eller att kunna leva ett drägligt liv. Jag valde att prioritera mitt liv. Jag har anpassat mig efter existensminimum vilket gör att jag faktiskt har mat att äta var dag och råd till ett busskort. Mitt liv är mycket bättre idag och huvudvärken och panikkänslan och annat hemskt kopplat med pengaproblem är borta. Jag dömer ingen utan vi gör alla våra egna val i livet men jag ville dela med min av min erfarenhet. Idag är jag personligen helt emot sms-lån och vill att de ska totalförbjudas. De bara förstör liv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp