Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Northmill reduce

Har fått godkänt att flytta min kredit på Northmill (ca 50k) till reduce med sänkt ränta på ett antal procentenheter. 18.9%-->15,7%

Min fråga är därmed: Vet någon om krediten frigörs så att man kan ta ut på nytt?

(Betalades ut idag så har ej sett registreringen än på deras hemsida.)

Har nämligen lån på:

Saldo 5k
lumify 4k
credifi 4k

Skulle isåfall ångra dessa inom ramen av 14 dagars ångerrätt för att spara in på avgifter --> föra över till Northmill kredit med en betydligt bättre räntesats.

Har även lån på:

Pantbank 7k
Släkt 10k
Släkt 3k

Som jag skulle vilja bli av med för känns uselt, dels för att jag pantsatt ett sentimentalt föremål och att vara skyldig släkt får mig att må illa.

Värt att ta Northmill även på dessa om möjligt för att inte må piss?

Mvh

Reparn

Update

Släckte lumify samt credifi med utökning på nortmill kredit. Utövade ångerrätt på dessa.

8k 39% ränta +ca 3200 i avgifter vid månadsskiftet --> till ca 18,9% på de ursprungliga 8k

Saldo skall även släckas och flyttas över till Northmill (Väntar på svar från saldo).

Tjänar ca 25k netto i snitt. 27 år gammal och skulder pga spelmissbruk.

CSN lån på ca 280k efter 5 års studier.

Mål: Vill bli av krediten och spara till köp av lägenhet.

Betalar släkt samt pantbank ur egen ficka, inte värt att ta högre ränta på dem för att betala tidigare.

CSN har ju i princip ingen ränta varför ska du bli av med den så snabbt? Borde ju finnas bra många fler alternativ med högre avkastning än vad räntan hos CSN är?

Skrev det i en konstig ordning Terry. Vill endast bli av med krediten asap, CSN får löpa på enligt utsatt betalningsplan (börjar betala av nästa år).

/
Reparn

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp