• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

nu har jag beslutat mig att släppa allt till KF

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
nu har jag beslutat mig att släppa allt till KF . Jag är trött på att trixa med pengar å ändå inte ha några kvar när allt e betalt. Skulden ligger idag på ca 800000 . Är ännu inte på inkasso å ångesten att släppa allt är stor ! Har ansökt om skuldsanering men gissar att det blir avslag och utmätning ett tag innan nytt försök. Nu undrar jag vad gör jag under tiden med lönen innan utmätningen börjar ? Lägger under madrassen efter ordinarie räkningar betalda .. som buffert innan tiden på existensminimum börjar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
154
Poäng
337
Jag hade stor ångest innan och även när jag beslutade att släppa allt till kronofogden. Men mår så mycket bättre idag fast jag har införsel på min lön. Får pengarna att räcka till mycket bättre samt jag slipper pusslanndet med alla räkningar. Nu kan jag betala mina räkningar och resten vet jag ska räcka till mat mm. Hade också stora skulder men varje extra krona har jag betalat av till kfm. Och på så sätt minskat skulden lite snabbare. Har haft införsel i många år men nu börjar jag se slutet på allt.
Så om du har lite extra pengar så betala på skulden. På så sätt minskar den lite i alla fall.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Lägg inga pengar på skulderna. Det käkas upp av räntorna på en månad. Lägg allt under madrassen, för när du lever på utmätning gör varje extrakrona skillnad.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 821
Poäng
1 277
Lägg inga pengar på skulderna. Det käkas upp av räntorna på en månad. Lägg allt under madrassen, för när du lever på utmätning gör varje extrakrona skillnad.
Nej, varenda krona man sparar ska ju gå till borgenärerna enligt en del här på forumet. Lyckas man dra ned på kostnader så ska man ju leva på mindre än sitt förbehåll och pynta in resten. (Obs! Ironi.)
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Jag skulle lägga undan så mycket du kan innan löneutmätningen börjar. Kommer kännas mycket bättre när du slipper sitta timmar o försöka trixa med räkningshögen för att bara sluta med att det inte går ihop sig. Tar mycket energi !!

Men spara o lägg undan en buffert.
Jag hade löneutmätning men nu inne på tredje året på min skuldsanering.

Ingen lyxtillvaro direkt men du vet vad du får kvar och inget bombardemang i brevlådan..

Kommer lösa sig ska du se
 

Kman

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
12 April 2011
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
164
Poäng
337
Tror ångesten kommer försvinna. Man vet att det dras till fogden av lönen varje månad. För mig blev livet lättare efter att ha släppt till fogden. Många år sedan, men i vilket fall. Pressen var enorm innan jag släppte allt.
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Kommer kännas bättre! Jag släppte allt till KF. Kunde inte betala någonting, skulderna ramlade in en efter en. Sen blev jag bombad med brev i några månader. Nu har det lugnat ner sig, men första månaderna kommer det ösa ner brev. Men jag var på bristningsgränsen, nu känns det bättre och bättre. Man får ändå ett vettigt förbehållsbelopp. Är man snål nog med mat och sånt så kan man leva gott på de!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Nej, varenda krona man sparar ska ju gå till borgenärerna enligt en del här på forumet. Lyckas man dra ned på kostnader så ska man ju leva på mindre än sitt förbehåll och pynta in resten. (Obs! Ironi.)

Klockrent inlägg :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp