Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

nu känns det tungt

Diskussion i 'Hjälp!' startad av skyatnight, 4 december 2018.

1. skyatnight

skyatnight Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Trofépoäng:
    276
    Senaste dagarna över helgen har det varit en sån där dag då allt känns tungt och omöjligt, varför ska man kämpa liksom. Dels så är det ständiga oron över avslag trots inledande, mest pga "nya skulder". Sen är det Försämringskassan som tar knäcken på mig helt och hållet. Jag är utmattad och fibro på det och orkar knappt se folk om dagarna, men har ett super special anpassat jobb genom arbetsgivaren som gör att jag faktiskt fixar jobba 50%. Nu så ska det krabbas med min sjukersättningsansökan för att jag inte fått kicken, harvat mig genom arbetsförmedlingen, samhall etc etc etc i jakt på ett "särskilt anpassat arbete". Är det inte good enough att man redan har ett? Undrar egentligen hur mycket vi skattebetalare förlorar på idioti. De kan väl lika gärna skicka hit nån och se vad jag gör här, men nej det går inte. Lika illa är det i kommunen jag jobbar i. En kollega jag delar kontor med behövde för ett år sedan ett skrivbord. Det stod 5-6 stycken nere i hallen redo att slängas och på frågan "får vi ta ett för vi behöver?" så nej de ska kastas. Ni måste beställa. Hon fick ett skrivbord först för en månad sen. Varför kunde vi inte bara burit upp ett skrivbord en trapp så hade det varit klart?

Ok, det var en parantes om skrivbordet. Känns bara otroligt tungt att krångla med Försämringskassan. Ingen vits att be läkaren om hjälp heller för det är ständigt olika och de läser inte ens i journalen verkar det som för de är helt clueless varje gång jag kommer förfortsatt sjukskrivning. När det inte finns ork till nånting om dagarna, hur ska man då orka med myndigheter? Kf har varit absolut bäst att ha att göra med när jag ringt om utslag, delgivningar osv osv.

Det känns som jag har hamnat i en mardrömssituation som jag för 10 år sedan aldrig skulle kunna tro jag någonsin skulle hamna i. Kanske inte ens för 5 år sedan. Det är så mycket som hänger på att få godkänd skuldsanering, att få lite människovärde tillbaka.

Annhha gillar detta.
  2. Annhha

Annhha Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    387
    Trofépoäng:
    446
    Förstår din uppgivenhet inför alla käppar i hjulet som dessutom är så onödigt men så har vi det i detta byråkratiska samhälle. Var ändå stolt för att du kämpar och inte ger upp♥️ Håller med dig, för tre år sedan trodde inte jag heller att jag skulle sitta här med en miljon skuld, skuldsanering och ett spelberoende. Helt sjukt men fakta att så blev mitt liv. Men.. jag har varit spelfri i 5 månader, pratat om mitt spelberoende på radion, gått ut på Facebook och berättat om mitt spelberoende. Så jag är faktiskt stolt över det jag gör nu och det jag har gjort tidigare har jag givetvis skam och skuldkänslor för och det får jag leva med men det får inte ta över mitt liv.
    Så ge inte upp, du kommer framåt även om det tar tid...

skyatnight och Självkontroll gillar detta.
  3. Självkontroll

Självkontroll Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36

4. Självkontroll

Självkontroll Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    När du gick igenom arbetsförmedlingen och Samhall, gjordes detta under tiden du jobbade 50% ? Sökte du en helt ny tjänst eller bara på 50 % ?
    Anledningen att jag frågar för sitter i liknande sits, i januari kommer min arbetsförmåga ställas inför hela arbetsmarknaden, det gäller 25%. Har fibro + två andra diagnoser som påverkar min arbetsförmåga. Är villig att arbeta 75% vilket jag gör oxå på ren jävla envishet. Jobba är det enda jag gör med mitt liv resten av tiden spenderar jag sängliggandes ... hade önskat 50% sjukersättning men kan knappt få igenom 25% sjukskrivning.
    Min arbetsplats är tillräckligt anpassad i mins ögon och där finns inget arbete jag hade klarat på 100,
    Min läkare säger att jag aldrig kommer få 25% sjukersättning eftersom ingen får det nuförtiden, men sen samtidigt så har vi aldrig testat att ansöka om det... jag tänker göra det nu i januari!

Förstår din frustration, uppgivenhet och hopplöshet!
    Sist jag gick ifrån min läkare tänkte jag, detta är inte lönt, livet är meningslöst jag har ingen plats i detta samhället, jag orkar inte kämpa längre... känns som mitt liv inte är värt något om jag inte kan jobba heltid. Jag känner mig totalt utlämnad, ensam och som om ingen tar mig och min sjukdom på allvar!

Massa styrkekramar till dig och till alla andra som kämpar
    ❤️

5. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    579
    Trofépoäng:
    556
    Livet är inte lätt. Det är svårt att se ljuset då man har motgång efter motgång.
    Även om det är svårt så försök fokusera på saker som är positiva i ditt liv. Gör saker som du tycker om och var snäll mot dig själv.
    Jag har varit med om mycket skit i livet och har aldrig satt mig själv i fokus. Därav jag idag sitter med skulder på 1.4 miljoner, en utmattningsdepression och många förlorade år. Jag försöker ändå se det positiva i det hela och idag är jag i fokus inte alla andra. ( bortsett från min dotter). Jag väntar på besked om skuldsanering och får jag den beviljad så ska resten av mitt liv levas enbart för min egen skull.
    Det kan bara bli bättre och tillsammans är vi på väg dit. -:)

Självkontroll, Annhha och Mats108 gillar detta.
  6. Annhha

Annhha Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    387
    Trofépoäng:
    446
    Önskar verkligen att du få skuldsanering beviljad. Känner med dig♥️

skyatnight och Ny2018 gillar detta.
  7. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    579
    Trofépoäng:
    556
    Om det var till mig så tusen tack. <3

Annhha gillar detta.
  8. Annhha

Annhha Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    387
    Trofépoäng:
    446
    Absolut, av hela mitt hjärta♥️

Ny2018 gillar detta.
  9. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    579
    Trofépoäng:
    556
    Vad snäll du är.❤️

10. skyatnight

skyatnight Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Trofépoäng:
    276
    Vilket jätte jobb du gör! Du är verkligen stark som är så öppen om spelberoendet. Så klart du ska vara stolt och att du nu gör det bästa du kan av livet, viktigt att kunna förlåta sig själv också. Jag har vid nått korkat tillfälle funderat på att testa lite nätspel, men jag har kronisk otur/kass på allt spel som handlar om pengar och har som tur är den insikten.

Dela sidan