Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ny forumkategori?

Diskussion i 'Om forumet' startad av Myra, 2 juni 2016.

1. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    532
    Trofépoäng:
    577
    Hej, jag skulle vilja se en ny forumkategori som enbart är för kredit"lån" utan kreditkort som t ex sådana som ViaConto och Everyday+ har, även FerratumFlex?

Jag skulle vilja se de samlade i en egen kategori eftersom de egentligen varken är ett vanligt lån eller kreditkort.

Vad säger ni som driver forumet om detta?

2. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    689
    Trofépoäng:
    677
    Spinner vidare på detta och "Krediter och avbetalningar" kunde kanske vara en ny forumdel där detta också passar? Det är ju ganska snarlikt att köpa något som finansieras med ett kreditutrymme och ovanstående "kreditlån"

Myra gillar detta.
  3. Lånforum.se

Lånforum.se Forumsägare Moderator

Mottagna gillanden:
    207
    Trofépoäng:
    397
    Tack för era förslag. Det är alltid uppskattat.

När det gäller nya forum tänker jag såhär: När en viss forumsdel blir överfylld med mängder av nya inlägg per vecka, då är det tid att splitta upp forumet. Ett bra exempel var när vi flyttade alla inkasso-trådar främst från smslån-forumet. Den generella regeln är att inte har för många forumsdelar. Varför? Främst är det för att besökaren ska slippa klicka runt. Ämnen som inte är tillräckligt stora skapar också tomma forumsdelar, och det vill jag undvika. Ett forum som ser dött ut är aldrig bra. "Jag lyckades" är ett undantag där, då trådarna är så viktiga att sprida.
    Som det ser ut idag känner jag inte att det finns underlag för nya forum så som "kreditlån" eller "Krediter och avbetalningar". Finns risk att det kommer bli ont om nya inlägg där.

Har faktiskt skrivit ner några andra idéer för forumet jag tänkte ordna snart, en av dem är att starta ett kreditupplysningsforum. MinUC tråden är ju gigantisk med 900 inlägg, där skulle det finnas underlag tror jag. Bättre struktur och sökbarhet med individuella trådar istället för en stor. Intressant ämne med. Vad tror ni om det?

Lize gillar detta.
  4. Myra

Mottagna gillanden:
    532
    Trofépoäng:
    577
    Hej, tack för svar och förklaring om varför det inte kommer att bli en ny kategori
    !
    Eftersom det finns forum för smslån, kreditkort, större lån och bolån så kände jag bara att kredit utan kort har ramlat mellan stolarna, samtidigt som jag ser att marknaden expanderar just gällande kredit utan kort. Det är en produkt som vi kommer att se ännu mer av i en nära framtid. Det är enligt mig också en bra produkt, värt att ha ett eget forum men om ni anser att det är onödigt så kanske det finns andra vägar att göra det lätt att hitta just den produkten här i Forumet, för idag är det inte lätt, eftersom det inte riktigt rims under någon i de andra forumkategorierna men jag gissar att man får leta bland smslånen och det är missvisande och i princip omöjligt att hitta.

Skulle det vara möjligt i så fall att göra en lista för de krediter utan kort precis som det finns en lista för smslångivare m m? Så kan vi medlemmar fylla på med redan existerande och nya aktörer?

Eller om kategorin Kreditkort möjligtvis kan byta namn till Krediter eller få en underkategori Kredit utan kort.

Varför jag tycker att det är en bra produkt eller bättre än smslån ska jag kanske säga? Jo, främst för att du kan betala av varje månad men du kan även ta ut när det behövs. Så därför tyckte jag att kredit utan kort förtjänade en egen forumkategori eller åtminstone en lista.

5. Nystart

Nystart V.I.P

Mottagna gillanden:
    352
    Trofépoäng:
    477
    Jag har även en tanke kring nytt med mera på forumet.. Kan man inte rensa bort det som är gammal info.? Lån, inkasso med mera ändras fort och info från år tillbaks stämmer inte längre.
    Tack för ett bra forum

6. Lånforum.se

Lånforum.se Forumsägare Moderator

Mottagna gillanden:
    207
    Trofépoäng:
    397
    Mycket bra idé, den hade jag inte tänkt på. Jag sätter upp det på att göra listan. Om området växer sig större då kan det alltid bli aktuellt att öppna en ny forumsdel. Är "Kredit utan kort" ett namn vi kan spika?

Tack tack. Tyvärr är det ett övermäktigt jobb att sortera ut gamla inaktuella trådar. Slänga precis alla gamla trådar är ingen bra idé då det finns många "tidlösa" inlägg, som kommer vara informativa långt fram i tiden. Det är just sorteringen mellan inaktuella och tidlösa trådar/inlägg som är det svåra.

7. Myra

Mottagna gillanden:
    532
    Trofépoäng:
    577
    De krediter som faller under denna kategorin är i dagsläget utan kort. Så Krediter utan kort eller Kortlösa krediter stämmer just nu men jag vet ju inte om det kommer att förbli så. Men i brist på annat namn kan listan heta Kredit utan kort eller Kortlösa krediter tillsvidare.

8. ca5tio

ca5tio V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    897
    Trofépoäng:
    847
    Jag tycker Kredit utan kort är ett mycket bra namn, för jag tror de kommer flera i framtiden förutom de som redan finns, och de som beviljas utan UC är också en fördel för de som vill ha ett bra/mycket bra kreditbetyg för att kunna ansöka om ett samlingslån och ha möjlighet att bli av med alla dåliga krediter.

Myra gillar detta.
  9. Myra

Mottagna gillanden:
    532
    Trofépoäng:
    577
    Det är så jag tänkte också :)

10. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    689
    Trofépoäng:
    677
    Utan att behöva krångla till det i onödan hade det väl räckt om forumdelen "Kreditkort" bytte namn till "Krediter & kreditkort"?

Myra gillar detta.

Dela sidan