Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ny resa påbörjad

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av annlo, 29 maj 2017.

1. annlo

annlo V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    217
    Fick i förra veckan klartecken att skuldsanering är inledd för både mej och maken.
    Jag har haft ångest varje gång min kontakt på KFM ringt o inte alltid svarat...Har hela tiden trott att han ska hitta på saker som gör att vi inte kan få skuldsanering.

Nu vet jag ju att det slutgiltiga beskedet kommer sen men jag håller tummarna att det ska gå hela vägen.
    Det är en sån lättnad.
    Jag kan säga att sms-lånen blev vårt fall. El de är iaf den största boven. Sen då alla de andra lånen som man skulle samla ihop skitlånen med men till slut blev det för mkt....Har aldrig vågat räkna på hur mkt vi gick back varje månad. Å nu vill jag inte veta.

Aldrig mer lån!!! Ta ABSOLUT inga skitlån med ockerräntor. Tänk o tänk flera gånger om innan du ens tar ett vanligt bättre lån. Ett råd jag skulle vilja skrika ut till alla människor just nu.

Carpediem, Idiotfru, loveg och 3 andra gillar detta.
  2. annlo

annlo V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    217
    Ironi...reklamen under mitt inlägg när jag skrev det var "Låna hos VIVUS trots Kronofogden..."

3. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    403
    Trofépoäng:
    507
    Grattis! Känner igen mig i det du skriver. Hur lång tid tig det innan ni fick inledande från ni ansökte?

4. annlo

annlo V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    217
    Ja vi ansökte i november. Men det drog nog ut lite extra på tiden pga att vi sålde huset oxå o då skulle den affären vara helt klar innan KFM kunde gå vidare. Men första kontakten m dem fick vi redan efter ett par månader.

5. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    403
    Trofépoäng:
    507
    Ok, tvingade dom er och sälja?

6. annlo

annlo V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    217
    Nej vi valde göra det själva. Hade vi inte gjort det så hade dom sannolikt tvingat oss el det blivit exekutiv auktion o det ville vi inte. Vi hade dessutom så tur att få tag i vår drömlgh i samband med försäljningen så det kändes bara bra.
    Däremot var det vissa diskussioner kring vår bil men det löste sej oxå då vi behöver bilen.

7. annlo

annlo V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    217
    Det som vi har haft diskussioner om är min lön. Har jobbat som en dåre senaste åren (extra) o då ville dem ha det till att jag tjänade flera tusen mer än jag gör när jag bara jobbar mina 64 % i vården. Förklarade för honom att det jag fått jobba extra är ju inget jag i förväg vet om el kan räkna med. Kan ju gå 6 mån utan en endast extrapass. Sen orkade inte min kropp med allt jag jobbade så jag höll på gå i väggen. Fick honom förstå till slut.

8. annlo

annlo V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    217
    Resan fortsätter...Har fått alla papper o skrivit under. Betalade första omgången till KFM denna månad. Juni var betalningsfri. Så underbart att bara betala till ett ställe. Att hämta in posten är längre inte förknippat med ångest. Vi får knappt nå post längre. Alla kravbrev vi fick förut under en månad...En enorm hög. Nu kommer bara det löpande som el o telefon el förresten..dom kommer som e-faktura :) Det är en sån lättnad!
    Slutgiltigt besked kommer i höst.

Loppan, Mjau 74, turnaround och 3 andra gillar detta.
  9. annlo

annlo V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    217
    Fick papperna idag från SkUSAN.
    Å nu äntligen så har både jag och min make fått vår skuldsanering beviljad! Inga borgenärer hade motsatt sej något.
    Vi betalar ju redan en summa till KFM sen i maj då vi fick inledande.
    Har trott men ändå inte vågat hoppas så det känns verkligen skönt.
    Äntligen så finns det ett ljus i den ekonomiska virrvarr tunneln.

Vi har ju haft SKuSAn i Kalmar o läst en del om dem så började bli orolig att det ändå skulle sluta med avslag.

Vi har både glada och ödmjuka inför detta.
    Nu börja det...det nya livet där vi ändå ska leva klokt och försiktig.

Kram o pepp åt er som ännu inte fått besked.
    Och till dej som ännu inte vågat...Ansök! Det kostar inget och kanske just DU kommer få sanering beviljad.

Kram på er alla som kämpar!!!:)

Hope777, Idiotfru, jobbigtnu och 1 annan gillar detta.

Dela sidan