Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ny upplysning efter ansökan hos Lendo..

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av döden, 2 juli 2018.

1. döden

döden Ny medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    7
    Fick en chock imorse när jag öppnade mejlen och såg att en ny kreditupplysning hos UC tagits på mig, från bigbank. Sökte i början av juni samlingslån på Lendo som jag fick beviljat av en annan bank, men nu, en månad senare så fick jag en ny förfrågan på exakt samma belopp som jag sökt på Lendo från dessa på bigbank, ringde dessa och ifrågasatte denna upplysning, de menade på nått tekniskt fel men det var inget de kunde göra just nu.
    Vad kan jag göra för att få bort denna felaktiga upplysning?

Hade jobbat ned mitt betyg till under 1 men nu gick det upp till 2 direkt. Surt.

2. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    647
    Trofépoäng:
    677
    Acceptera inte "finns inget vi kan göra". De kan absolut begära att förfrågningen återkallas från UC.

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 682
    Trofépoäng:
    1 027
    Om dom inte kan visa att du sökt kredit nu så får dom inte ta någon upplysning nu, om du inte är kund hos dem sedan innan.

Om det innebär massa merjobb för dom att rätta sin tekniska miss är inte din huvudvärk. Punkt.

Lize gillar detta.

Dela sidan