• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nya förbättringar

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Nu händer det saker. Efter 1,5 år med den nya plattformen för forumet känner jag att det är tid för en ny genomgång om något kan göras bättre.

Har kommit på ett gäng idéer:
  • Nytt forum: Kreditupplysning. MinUC tråden är gigantisk på ca 950 inlägg (!). Mycket intressant ämne också.
  • Ny chat-flik på test. Publik chat mellan medlemmar, endast medlemmar ska kunna chatta. Har sett att privata meddelande funktionen här på forumet är populär. Kanske kan även en chatt fungera?
  • Senaste inlägg flik. Alla inlägg sorterade efter senaste inlägg, för bättre översikt. Likt olästa inlägg men med även äldre olästa inlägg, ungefär.
  • Kredit utan kort tråd (Myras förslag)
  • Sist men inte minst ett större projekt jag tror på: Populära trådar som egen sida. Senaste 7 eller 30 dagarna. Mest gillade inlägg topplista med. Jag hoppas det ska gå att ordna, är inte 100% säker, men jobbar på det. Tanken är att komma närmare ett Facebook flöde, ett snabbt sätt att hitta intressanta trådar. Har märkt att jag själv ibland inte har tid att kolla igenom hela forumet vissa veckor (Micke är moderator också...), och då tar man bara en snabb titt på Populära trådar i sidebaren. Denna funktion kan byggas ut och göras bättre tänkte jag. Nya besökare kan också få bättre översikt snabbt.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Punkt 1: Klar. Vi ska ta ett race med att flytta fler trådar senare också.
Punkt ny: Menyn i mobilen ändrad. Nu med länk till "nytt i forumet", som snabblänk. Dvs den ligger jämte menyn, man behöver inte expandera den. Med hjälp av denna undersida kan man nu enkelt får översikt över hela forumet på en enda sida, perfekt för mobilen.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Nya uppdateringar.
1. Ny unik ikon till kreditupplysningsforumet.
2. Ny ikon jämte alla trådar. Olika om det är nya inlägg i tråden eller inte. Tyckte det såg lite tomt ut. Vad tycks om denna förändring?

Populära trådar på egen sida plugin är beställd också, klart inom 14 dagar. Blev rätt dyrt men det får gå :)
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Inga kommentarer runt nya post-ikonen jämte alla trådar?

post_default.png
post_unread.png
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Sidan "Nytt i forumet" uppskattas!
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Här https://www.lånforum.se/forums/smslån.2/

Aha... hade inte sett dem alls, vad betyder pil till höger?



Ibland börjar man fundera om man inte ska skrota kategorierna helt, och visa alla trådar direkt på framsidan alternativt lista alla populära trådar direkt med kategorierna nedanför.

Så är det idag på en del forum men jag personligen tycker att det är mer överskådligt så som ni har det!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp