Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Nya regler kring anmärkningar?

Diskussion i 'Fritt' startad av Terry_, 25 april 2018.

1. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    649
    Trofépoäng:
    647
    Jag kollar runt lite kring eventuellt ett lån på ca 100K och har pratat med lite olika aktörer och blev ganska förvånad över en grej.

Fick höra utav såväl Bluestep som Avida att det numera är SUMMAN på en anmärkning man snarare går på än själva anmärkningen.

Har det alltid varit så?
    Exempelvis enligt Bluestep så är det värre med 1 anmärkning på 30.000 än att ha 3 stycken anmärkningar på 5.000 kronor.
    Detta har jag aldrig hört innan eller vetat. Någon som vet om detta är nytt eller?

Känns märkligt hur som för EN anmärkning kanske alla kan drabbas av men typ 8 ja då har man kanske mer haft det som system?

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 280
    Trofépoäng:
    997
    Jag håller med.. att få in 10 st på 1409 kr (tror jag dom brukar vara på) pga trängselskatt, pga att man struntat i att betala 9 kr vid 10 tillfällen känns ju som ett värre beteende än att man får in en kvarskatt på 50k.

3. Terry_

Mottagna gillanden:
    649
    Trofépoäng:
    647
    Är detta någonting nytt att man tittar på summan framför antalet?
    Hade vågat ta gift på att det tidigare varit antalet anmärkningar som varit det man tittat främst på.

Lasseman gillar detta.
  4. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    618
    Trofépoäng:
    677
    Å andra sidan ger det ju ingen information om personen brukar skita i, eller vara oförmögen att betala räkningar också?

5. Terry_

Mottagna gillanden:
    649
    Trofépoäng:
    647
    Problemet är väl att man tidigare varit rädd för att dra på sig en UC förfråning när man haft för många anmärkningar nu kanske man kommer att vara mer försiktig om man har en enda bara men om den är "hög"

6. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 280
    Trofépoäng:
    997
    En som 10 månader inte betalat 9 kr per månad trots dubbla påminnelser ger ju en liten indikation åt att man hoppar över en del fakturor och då finns risken att just fakturan till mig kommer hoppas över också. Statistiskt är det så och det är det man går på. Det kostar för mycket att hålla personliga möten och göra lämplighetsprover innan man lånar ut något :)

Dela sidan