• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nytt forum - Inkasso

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 610
Mottagna reaktioner
1 757
Poäng
1 217
Nu händer det grejer: https://www.lånforum.se/f12/

Efter önskemål från några medlemmar har vi nu startat ett inkasso-forum. Vi håller just nu på att flytta så många trådar som möjligt från de andra forumen. Gamla trådar som innehåller både diskussioner om kreditgivaren generellt samt inkasso kommer vi inte att dela upp. Men nya trådar kommer vi försöka dela upp så gott det går (splitta dem).

Trådar om KFM kommer också att börja flyttas till Hjälp! forumet.

Vi hoppas detta kommer göra forumet mer strukturerat och lättnavigerat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har en fråga till er alla som haft avbetalningsplan hos inkassobolag små eller stora. Brukar ni få bekräftelse från dem när ärendet/ärendena är avslutade dvs när ni slutbetalat? Jag avslutade avbetalningsplaner hos Intrum , Svea, Extralånet, Lånalåna och Axcept denna månad och har endast fått bekräftelse från Svea och Extralånet att det var slutbetalt och jag kunde låna igen. Ringde övriga och fick till svar att de brukade inte skicka någon bekräftelse. För mig är det viktigt att få veta att det inte dyker upp något längre fram som kan byggas på till en större skuld som jag inte räknat med. Jag kommer inte låna igen men vill ändå få en bekräftelse.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har en fråga till er alla som haft avbetalningsplan hos inkassobolag små eller stora. Brukar ni få bekräftelse från dem när ärendet/ärendena är avslutade dvs när ni slutbetalat? Jag avslutade avbetalningsplaner hos Intrum , Svea, Extralånet, Lånalåna och Axcept denna månad och har endast fått bekräftelse från Svea och Extralånet att det var slutbetalt och jag kunde låna igen. Ringde övriga och fick till svar att de brukade inte skicka någon bekräftelse. För mig är det viktigt att få veta att det inte dyker upp något längre fram som kan byggas på till en större skuld som jag inte räknat med. Jag kommer inte låna igen men vill ändå få en bekräftelse.
På måndag kommer jag också återbetala Nätlån och 38:an som jag tidigare förlängt men tror att de skickar bekräftelse då de också är Catalunia/Canoxa som Extralånet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp