• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Nytt lån, råd - akut

G

Gotte

Gäst
Poäng: 0
Hej!



Det jag behöver låna är 20-50k. Finns det någon här som kan ge mig råd var jag borde vända mig och där jag med störst sannolikt kan få det beviljat?
Det är ganska bråttom om jag vill undvika påminnelseavgifter/inkasso för den här månadens räkningar. Inser hur korkat det låter, men skulle iallafall behöva få råd kring var jag kanske kan vända mig. För närvarande är inte min situation vacker:

6 stycken lån
Sevenday - 294k
Remember - 194k
Lendify - 85k
Credway - 20k
Banknorwegian - 20k
Aasa - 20k

Inga betalnings anmärkningar.
Är inte fast anställd utan timanställd.
Jobbar just nu mycket övertid och får ut 28-29k efter skatt varje månad, vilket inte är särskilt mycket med tanke på att jag jobbar 200-220 timmar i månaden. Min tidigare deklarerade inkomst för förra året var 300k, iår kommer jag nå den statliga brytgränsen på 440k då jag aldrig tog någon semester samt som sagt jobbat mycket övertid. Mina senaste två lönespecifikationer visar 41k och 40k före skatt.


MinUC säger följande:

Kreditbetyg:
9.1%

2016,
2015
Överskott av tjänst
292, 75
Taxerad förvärvsinkomst 292, 74
Underskott av kapital <1, 0
Sammanräknat netto efter avdrag, före skatt 292, 74
Slutlig skatt 69 , 8

Skuld per 2017-10
Blanco/Borgen 572.850
(Verklig när jag lägger ihop det jag är skyldig är 639k + 22k i äldre CSN skulder).

Under de senaste 12 månaderna har 6 frågor registrerats hos UC.








Är i den här sitsen för att jag spekulerat bort lånade pengar inom råvarohandel på börsen. Vill dock inte få betalningsanmärkningar då det skulle påverka mig avsevärt framöver om jag t.ex. ville utnyttja mina ködagar på boplats och byta boende. Dvs, får jag betalningsanmärkningar nu så finns det inget alternativ kvar för mig utan jag kommer hamna i en skuldsanering, oavsett hur lång tid det skulle ta innan jag fått och genomgått en sådan. Skulle definitivt inte få en sanering inom 1 års tid, utan antagligen skulle det dröja minst två år. Måste betala den här månadens räkningar och helt ändra beteende.

Har börjat vakna, inser vad jag sysslar med. Kommer sluta helt att drömma om att tjäna igen tappade pengar och börja budgetera. Förhoppningsvis förhandla om mina lån till sommaren när det här årets inkomst är deklarerad, kanske be om fast anställning när jag börjar närma mig övertidstaket för 2018 om det skulle underlätta att förhandla bättre ränta.





Även nyfiken om någon har råd hur man kan tjäna extra pengar utöver den övertid jag redan arbetar. Får inte arbeta mer enligt facket på mitt företag, så kan inte dryga ut min inkomst mer än jag redan gör. Har tyvärr ingen utbildning att prata om utöver gymnasiet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Gotte

Gäst
Poäng: 0
Kan tillägga att de tre större lånen har dessa räntor, men tror inte jag har någon möjlighet alls att förhandla ner något av dem just nu. De tre smålånen antar jag alla har standard räntor för dessa banker, dvs runt 30%.

Sevenday - 5.8%
Remember - 9.95%
Lendify - 9.95%

Kan även tillägga att jag såklart skäms över det jag lyckats med på lite mer än ett halvårs tid. Är inte helt säkert vad det är för spärrar som saknas hos mig, men jag skulle må så mycket bättre om jag bara kunde få tag i ett lån här och nu och använda beteende helt.

Jag skulle klara mig och betala alla räkningar med 20k fram tills nästa månad då jag får min lön. Den lönen skulle i sin tur ge mig en buffert efter räkningar och normal rese/matkonsumtion på cirka 7-8000 kronor. Pengar jag skulle kunna använda till att betala av mina värsta lån. Inom ett par månader borde jag kunna vara av med de flesta smålån lagom tills skatteåterbäringen(betalat en del statlig skatt vissa månader) samt semesterersättningen(kommer bli cirka 56k innan skatt som jag får i semesterersättning).
Därefter, som sagt, skulle jag förhoppningsvis ha möjlighet att förhandla ner mina räntor när jag fått cirka 440k i inkomst för 2017.
 
G

Gotte

Gäst
Poäng: 0
Skulle även kunna utveckla den här
"Dvs, får jag betalningsanmärkningar nu så finns det inget alternativ kvar för mig utan jag kommer hamna i en skuldsanering, oavsett hur lång tid det skulle ta innan jag fått och genomgått en sådan."

Anledning till att det inte skulle finnas något alternativ är att jag inte skulle orka jobba som jag gör om jag var tvungen och flytta. Behöver bo där jag bor nu, annars kommer jag inte ha möjlighet att ta mig till jobbet lika lätt och jobba dessa långa pass som ofta startar vid 05-06 på morgonen. Dessutom skulle jag antagligen tappa all form av aptit och motivation till att ta mig ur den här situation. Risken är att jag skulle gå från att jobba övertid som jag gör just nu, till att göra tvärt om...
 
G

gotte

Gäst
Poäng: 0
Sökte på 30.000 när jag fick det automatiska svaret, möjligt det skulle bli annorlunda om jag ringt upp dem?
Hade nöjt mig med 20.000 men helst velat haft 21-22.000 för att vara på den säkra sidan fram tills löning den 25.
 
S

Sigge

Gäst
Poäng: 0
Sökte på 30.000 när jag fick det automatiska svaret, möjligt det skulle bli annorlunda om jag ringt upp dem?
Hade nöjt mig med 20.000 men helst velat haft 21-22.000 för att vara på den säkra sidan fram tills löning den 25.

Tycker bara att det var väldigt märkligt att dom inte ville ”ge” Dig mer... Dom ser ju inte Dina olika skulder och Ditt underskott är bra... Förstår det inte bara...
 
S

Spontan

Gäst
Poäng: 0
När du fick nej till 30.000 gjorde du då en ny ansökan på 10.000 eller skrev dom hur mycket dom kunde bevilja ?
 
G

gotte

Gäst
Poäng: 0
Gjorde ingen ny ansökan utan de erbjöd eller föreslog 10.000 istället, dvs det var ett automatiskt meddelande direkt efter jag signerat med mitt ID. Om jag behövde göra en ny ansökan som kunde bli beviljad eller avslagen för de 10 eller inte vet jag ej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp