Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ok Underskott för lån?

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Laika, 26 april 2018.

1. Laika

Laika Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    73
    Trofépoäng:
    187
    Halloj!

Har väntat med deklarationen ett tag nu men nu är det snart ett måste. Vad tror ni om att skriva ner underskottet till 25 000:-? Kommer ha en deklarerad årsinkomst på 382 000:-. Då blir det runt 6 % av årsinkomsten som jag har i underskott. Kan det funka om jag vill ha samlingslån senare? Har 4 Blanco och 2 krediter synliga i UC, totalt lån på 416 000:-, så vet inte hur mycket mer jag kan skriva ner underskottet utan att det ser konstigt ut (många lån konstigt med för lite betald ränta).

Kommer kanske inte kunna samla hela lånebeloppet i ett lån, men en del av det gör situationen bättre.

tacksam för era idéer kring detta!/Laika

2. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    76
    Trofépoäng:
    206
    Jag kan spontant tycka att dra ner till 25 kkr är för mycket. Lägg dig kring 35 mkr. Dra inte ner på öret ut gör ungefär 34.762.

Laika gillar detta.
  3. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    556
    Trofépoäng:
    577
    När jag har dragit ner underskottet, så har jag tagit med de faktiska räntorna för synliga lån på UC, blir mer trovärdigt.

Laika gillar detta.
  4. Laika

Laika Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    73
    Trofépoäng:
    187
    Tack för input Korpen!
    Funderade också kring det. Så länge man hamnar under 10% av årsinkomst bör det väl funka med samlingslån? Men vet inte hur jag ska tänka riktigt eftersom jag gärna skulle vilja ta ett samlingslån närmaste året. Vill liksom varken dra ner för mycket eller för lite..

5. Laika

Laika Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    73
    Trofépoäng:
    187
    Jag kollade det också men hamnade på runt 50 000:- i underskott vilket känns för mycket för att kunna ta samlingslån. När jag såg att bankerna bara ser summan av underskott så försökte jag istället tänka ut något rimligt (fast mycket bättre såklart) jämfört med de lån jag har.

Bankerna kommer kunna se att jag haft ca 630 000:- tidigare totalt tills jag för några månader sen fick lån via mina föräldrar och betalade ner 200 000:-. Räknade på att dessa lån skulle ha mellan 5-10% ränta och kollade hur länge jag haft lånen. Fick fram att runt 30 000 i underskott skulle va rimligt, men funderade på att sänka lite till. Men får nog omvärdera kanske. Svårt att veta hur mycket bankerna och UC bryr sig innan det är gjort :-/

Dela sidan