• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Olika UC risk på kopiorna till bankerna via Advisa

Sia

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!
Var inne och kollade igenom kopiorna från UC när jag sökte samlingslån sist via Advisa. Ser nu att bankerna fått olika UC risk på mig. Allt från 1,05% till 7,05%. Det är ju bara taget en förfrågan, borde inte samma UC risk synas till alla banker då? Hade 5.75% vid det tillfället om man kollar min UC.
Nån som har mer koll på detta och vet varför?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
911
Poäng
817
Hej!
Var inne och kollade igenom kopiorna från UC när jag sökte samlingslån sist via Advisa. Ser nu att bankerna fått olika UC risk på mig. Allt från 1,05% till 7,05%. Det är ju bara taget en förfrågan, borde inte samma UC risk synas till alla banker då? Hade 5.75% vid det tillfället om man kollar min UC.
Nån som har mer koll på detta och vet varför?
Bankerna har olika mkt med på FF och värdera olika saker olika så risken hos bankerna är inte alltid samma
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 285
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
Det är ditt riskbetyg enligt varje bank och inte enligt ditt betyg hos UC. Som nån skrev så bedömer bankerna dig olika.
 

Sia

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Betyder det att riskbetyget på kreditkollen inte spelar så stor roll ändå? För bankerna har andra betyg hos sig?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
911
Poäng
817
Betyder det att riskbetyget på kreditkollen inte spelar så stor roll ändå? För bankerna har andra betyg hos sig?
Spelar roll så klart är ungefär där du ligger, brukar inte skilja mkt sen några banker ger dig lite mer och några lite mindre betyg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp