• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Omöjligt att ta bort spärr?

J

Jontesson

Gäst
Poäng: 0
Varför går det inte att häva spärrar? Är man helt körd om man har satt spärr på ett lånföretag, och sen ändrar sig, trots man bett om permanent?

Jag vet att det är ologiskt. Fast jag gjorde ett stort mail utskick, men skulle spara ett ställe att låna på. Nu är det så att det slank med i mailutskicket för spärr och de vägrar spärra upp. Vad kan man göra åt det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Varför går det inte att häva spärrar? Är man helt körd om man har satt spärr på ett lånföretag, och sen ändrar sig, trots man bett om permanent?

Jag vet att det är ologiskt. Fast jag gjorde ett stort mail utskick, men skulle spara ett ställe att låna på. Nu är det så att det slank med i mailutskicket för spärr och de vägrar spärra upp. Vad kan man göra åt det?

Säger dom att det är permanent, då står dom fast vid det.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Om du satt spärr själv borde det rimligtvis inte Vara svårt att häva en spärr men om lån företag satt den så är det kört
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Vad skulle en spärr ha för effekt om man bara kan häva den utan vidare?
Skulle faktiskt säga att det vore direkt oseriöst att gå med på att spärra en kund permanent för att senare låta kunden häva spärren.
Har man spärrat sig så har man.
 

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Vilket bolag gäller det ? Vissa sätter spärr 12 månader å därefter kan man ansöka om att låsa upp
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
När jag spärrade mig hos Onea och Vivus så frågade de mig om jag ville ha en livstidsspärr eller inte och är det en livstidsspärr sa de att den går inte att ta bort
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag förstår ditt problem, men måste ändå säga att det hedrar Onea att de inte släpper på en självvald spärr. De har ju inte precis det bästa ryktet...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp