Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Om ni har frågor, jobbat som rådgivare låneförmedling

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Niclaspettersson, 27 mars 2020.

Tags: Add Tags
  1. Hej!
    Har jobbat som rådgivare väldigt länge inom låneförmedlings branschen och vågar nog säga att jag kan det mesta. Hittade dock denna sida först idag. Så om någon har en fråga gällande eran situation eller bara lån i allmänt, så hjälper jag gärna till att svara.

Juni, 2pac, Mjau 74 och 5 andra gillar detta.
  2. Erikssons

Erikssons Medlem - Trofépoäng: 2

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    2
    Jag har nyligen haft över 500k synligt på UC. För 1,5 mån sen betalade jag av med 310k ihopsparade slantar och har således 190k synligt kvar på UC. Score gick från 27,6% till 8,3% vid senaste uppdatering. Alltså ett synligt lån på 190k finns kvar på UC, inget annat. Inga betalningsanmärkningar eller misskötta krediter. Dock låg inkomst, 190k, då jag pluggat men nu fått fast jobb med lön om 37000kr brutto. Har dessutom tyvärr 16 FF. Tre försvinner nu i april. Två i juni. Och de resterande i juli/augusti. Skulle snarast möjligen vilja göra en ansökan om lån för att skjuta in slantarna i ett bolag. Kommer ej hinna vänta ut alla FF. Hur tycker du jag ska lägga upp det? Är det en möjlig chans att få ett beviljat lån om 150k-200k i april?

3. Hej! Skönt att du löste den största skulden. När det kommer till det nya lånet kan det bli svårt att få bra lån med 16ff i dessa tider. Vet att flera ”högrisk” banker likt Nordax och Avida stryper sin utlåning lite med nya scoring modeller. Jag skulle rekommendera att vänta minst till Juni.

4. Dukemo

Dukemo Ny medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej! Har ett lån på 120K med Remember från förra månaden (ammorterat 3K nyss) samt använd kredit från Remember på 28k/30K. Min UC ligger just nu på 31% men detta troligen pga förfrågningar då jag dumt nog inte gick till en låneförmedlare från första början och har 11ff varav 8 är från senaste 2 månaderna. Dock står just nu två andra krediter inne som är borta så får se hur min UC ser ut den här kommande månaden då endast Remember-lånet samt Remember-krediten bör vara synlig då jag löst tidigare lån.

Fick möjlighet att höja lånet vid ansökan men tog 120K då jag inte vågade riskera att tappa erbjudandet och jag fick inte höja i efterhand tyvärr. Jag har dock skitlån kvar på 25k på ett och 10K uppdelat (de 10 kommer vara lösta i April).

Kortfattat:
    Remember 120K
    Remember Kredit 28K
    Annan kredit 25K (inte UC)
    Smålån 10K (inte UC)

Vet inte hur pass mycket UC'n kommer förbättras nu när allt är sammanslaget men förväntar mig ett drop iallafall. Skulle gärna försöka hitta ett lån på 50K för att få bort dom där krediterna helt och endast ammortera för "riktiga" lån istället. Dock nyfiken på hur låneförmedlare ser på att man tagit ett större lån och sen söker nytt "större" lån 2 månader senare? Kommer ansöka beroende på om UC'n förbättras, annars får jag helt avakta och fortsätta delbetala krediterna vilket kostar litegrann. Har inga anmärkningar, aldrig varit sen på någon betalning någonsin. Inkomst på 15K rent i månaden som kommer förbättras upp till 20K under året. För tillfället ingen boendekostnad och efter att dom utspridda lånen på 10K är betalda betalar jag totalt 4K i månaden totalt sett i dagsläget.

5. Niclaspettersson1

Niclaspettersson1 Medlem - Trofépoäng: 26

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    26
    Hej! Först och främst så skulle jag rekommendera att vänta lite. 8FF på två månader är väldigt mycket och kommer resultera i avslag från de absolut flesta bankerna. Så de förslagen du kommer få, kommer nog inte vara betydligt mycket bättre än det du har. När det kommer till att söka ett nytt lån efter du redan har fått ett lån är låneförmedlare rätt vana med det. Sen ska du nog inte skriva in 0kr i boende kostnad då det ser konstigt ut och väcker frågor på hur sanningsenlig din ansökan är. Prova att ligga lågt i en månad eller två så förfrågningarna svalnar lite. Sedan kan du nog få ett lån.

Lånforum.se gillar detta.
  6. AphexTwin

AphexTwin V.I.P - Trofépoäng: 347

Mottagna gillanden:
    190
    Trofépoäng:
    347
    Nu jobbar ju du inte på UC men min fråga gäller ”missbrukad kredit” och hur mycket den ställer till det. Mitt UC-betyg blev ju obefintligt då jag fick denna anmärkning. Hur förhåller man sig till denna på banker? Hur länge kan man förvänta sig att den ”förstör” UCn? Slutgiltligen, jag har försökt få denna anmärkning återkallad eftersom jag har skäl. Detta påstås inte gå enligt banken. Är det så? Tack!

7. Niclaspettersson1

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    26
    Hej. Detta med missbrukad kredit är inte min specialitet . Men som jag förstår det ligger den kvar 2-3 år beroende på om vilken slags kredit det var. Exempelvis så är den kvar två år om det gäller kontokrediter. Det är inte lika farligt som en BA. Men självklart gör det att de blir svårare att få bra lån. Får att få den återkallad är din bästa möjlighet att vända dig till banken som har gett dig anmärkningen. Som sagt detta är inget jag jobbar med, men hoppas denna information hjälpte lite iallafall.

8. Sommarnatt

Sommarnatt Viktig medlem - Trofépoäng: 11

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    11
    Har jag chans till ett lån?

inkomst 309k(I juni 249k)
    Underskott 0(I juni 25k)
    Överskott 4K
    lån/blanco/krediter 505k
    ff 5
    Uc 12,2
    Ucscore 442

Hade behövt ett större ihopbakslån men undrar om jag ska försöka städa upp min uc med ett mindre lån bli av med 3 krediter och ett mindre lån (går då från nio olika poster till fem) innan jag I juni försöker med ett större? vad tror du?

9. Sommarnatt

Sommarnatt Viktig medlem - Trofépoäng: 11

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    11
    Rättelse 349k blir det I juni

10. Niclaspettersson1

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    26
    Hej! Jag utgår ifrån att du är fast anställd. 5ff är inte så farligt,däremot spelar det roll när de registrerades. Om du har tagit många nyligen så kan de vara bra att vänta. Men om det var ett par månader sedan kan det vara möjligt att få ett samlingslån.Men självklart är det bästa att vänta till juni. Framförallt med allting som händer i världen nu. Vad jag skulle rekommendera om du behöver göra det nu, är att söka på beloppet som du behöver för att samla alla lånen hos låneförmedlaren, sedan därefter kan du göra bedömningen om buden är tillräckligt bra för att samla alla eller bara det dyraste krediterna.

Last edited: 27 mars 2020

Dela sidan