• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Omprövning hos skatteverket

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Blankett: SKV 6891

Jag tänkte begära en omprövning hos skatteverket för att få tillbaka den skatt jag egentligen hade rätt till men som jag valde bort för att få en bättre UC.


Ni som gjort detta. vad skrev ni?

hur lång handläggnings tid är det, och om det godkänts när betalas pengarna ut?

finns det chans till att det inte godkänts?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
jag hade rätt till ränteavdrag på över 100.000kr men gjorde bara avdrag på c:a 9000kr för en förbättrad uc. borde väll gå att få omprövning på detta och få ut sina dryga 25.000kr i skatteåterbäring?
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
godkänner de om man skriver som det var?

"jag tog bort ränteavdrag på 9x.xxxkr för att få en förbättrad UC. Nu önskar jag en omprövning för att ta upp de ränteutgifter jag egentligen har rätt till."
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Skriv bara att du har ränteavdrag som inte redovisats i deklarationen för år 2014 vilka de är och på vilka belopp, sen kopierar du de kontrolluppgifter du har från respektive långivare och skickar med blanketten till ditt skattekontor som står på deklarationen. Du behöver inte skriva att du inte har redovisat mindre för att snygga upp din UC.
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Skriv bara att du har ränteavdrag som inte redovisats i deklarationen för år 2014 vilka de är och på vilka belopp, sen kopierar du de kontrolluppgifter du har från respektive långivare och skickar med blanketten till ditt skattekontor som står på deklarationen. Du behöver inte skriva att du inte har redovisat mindre för att snygga upp din UC.

okej. så jag måste skicka med alla papper från respektive långivare? räcker de inte med de dom förtryckt i deklarationen?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Du bör nog skicka med de kontrolluppgifter som du nu yrkar avdrag för vet inte om de går in på din deklaration, det är ju en handläggare som gör din omprövning och hen vill ju ha "bevis" för vad du vill ha omprövat.
 
Senast ändrad:

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Du bör nog skicka med de kontrolluppgifter som du nu yrkar avdrag för vet inte om de går in på din deklaration, det är ju en handläggare som gör din omprövning och hen vill ju ha "bevis" för vad du vill ha omprövat.
Okej! Tack för svaret :)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag har aldrig blivit nekad eller ifrågasatt när jag begärt omprövning utan de har gått på det jag skrivit och de kontrolluppgifter jag skickat med. Eftersom semestrarna är över för Skatteverket borde det gå ganska snabbt att få besked du kan ju ringa efter någon vecka och höra om de mottagit ditt ärende och höra om de kan ge dig en uppskattning om när ditt ärende kommer att behandlas.
Lycka Till:)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Det behöver inte nödvändigtvis göras på blankett heller, är det för deklarationen i år så går det att logga in och ändra på den bara..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp