Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Omprövning hur mycket kan man tjäna mer !

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Meddelanden
5 404
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 677
Intressant fråga kan jag tycka , hur mycket mer har ni tjänat innan ni eller nån borgenär begärt omprövning? Jag själv försöker hålla nere min lön på den nivån jag angav ! Sen vissa månader sticker det iväg ! Men tjänar mindre andra månader istället . Läste innan 100k så fick en 1 år extra ! Sen nån som tjänade 90k extra men fick ingen förlängning :) så verkar skilja en del ! Så kul och höra era erfarenheter :)

• Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 447
Meddelanden
678
Mottagna reaktioner
271
Poäng
447
4000-5000 kr mer i månaden. Finns ett domstolsbeslut på internet att läsa där tingsrätten har slagit fast att det handlar om 4000-5000 kr mer i månaden ifall man googlar. Jag har hittat det beslutet en två-tre gånger men jag orkar inte sätta mig och googla nu för att finna det då jag ska iväg och jobba.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
5 404
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 677
4000-5000 kr mer i månaden. Finns ett domstolsbeslut på internet att läsa där tingsrätten har slagit fast att det handlar om 4000-5000 kr mer i månaden ifall man googlar. Jag har hittat det beslutet en två-tre gånger men jag orkar inte sätta mig och googla nu för att finna det då jag ska iväg och jobba.
Det såg jag med innan ! Och det är ju bra :) vore spännande och se om nån på forumet skickat in eller fått en omprövning emot sig också ! Och vad handläggaren fattar för beslut ! 5000 kr netto då är vi upp iallafall 80k mer brutto !

JohanDal

Kunnig medlem
Poäng: 176
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Intressant fråga kan jag tycka , hur mycket mer har ni tjänat innan ni eller nån borgenär begärt omprövning? Jag själv försöker hålla nere min lön på den nivån jag angav ! Sen vissa månader sticker det iväg ! Men tjänar mindre andra månader istället . Läste innan 100k så fick en 1 år extra ! Sen nån som tjänade 90k extra men fick ingen förlängning :) så verkar skilja en del ! Så kul och höra era erfarenheter :)

Det måste ju också bero på hur mycket man tjänade när man fick beviljat, tänker jag? 100k kan vara en stor eller liten skillnad.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
5 404
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 677
Det måste ju också bero på hur mycket man tjänade när man fick beviljat, tänker jag? 100k kan vara en stor eller liten skillnad.
Ja kanske ! Men tror även om du betalar 0 kr i månaden så borde det ändå bli att man ska ompröva ? Tror handläggarna bedömer väldigt olika med :)

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 607
Meddelanden
5 501
Mottagna reaktioner
5 761
Poäng
3 607

Här är deras egna beslut. 4000-5000kr mer i månaden i betalningsutrymme.
Borde inte gå att bedömas annorlunda med tanke på att detta är deras egna beslut.
Hittade länken av @Kimsan72
Exakt och jag har klarat mig tack vare denna normen vid 2 tidigare ansökningar om omprövning. Senaste gången låg jag på 4200kr/mån över mitt skuldsaneringsbeslut.
Skickade in ny omprövning i april pga HÖG löneökning pga byte av tjänst och nu ligger jag på ca 7000kr/mån över mitt beslut. Nu verkar det som att jag får ändrad betalplan.

Hindibull

Medlem
Poäng: 1
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Kimsan72 fick du ändrad betalningsplanen ? Om så hur mycket mer fick du betala ?

Cissis

Viktig medlem
Poäng: 136
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
31
Poäng
136
Hur är det om ens sambo får höjd lön? Behöver man ompröva om sambon får 4-5000kr mer i månaden med?

Confused1979

Viktig medlem
Poäng: 146
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
47
Poäng
146
Exakt och jag har klarat mig tack vare denna normen vid 2 tidigare ansökningar om omprövning. Senaste gången låg jag på 4200kr/mån över mitt skuldsaneringsbeslut.
Skickade in ny omprövning i april pga HÖG löneökning pga byte av tjänst och nu ligger jag på ca 7000kr/mån över mitt beslut. Nu verkar det som att jag får ändrad betalplan.
Har du hänvisat till denna dom då vid dina omprövningar eller är det de som hanterade dina omprövningar som gått efter denna dom?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp