• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Omprövning Skattebeslut

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Någon här som gjort en omprövning på sitt Skattebeslut? Jag tryckte ner räntan för att få lägre underskott och har nu lämnat in deklarationen på nytt via hemsidan samt skickat ett fysisk blankett för omprövning och därmed få tillbaka de skattepengar jag egentligen skulle fått från början.

Någon mer som gjort detta och kan säga ungefär hur lång tid det brukar ta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Det är helt meningslöst att skicka in en fysisk blankett för omprövning då deklarationen för 2020 fortfarande kan ändras online fram till början av december.. Mina omprövningar av skattebeslut har tagit från 1 vecka upp till 2 månader.....
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Okej, tack för svar! Hur fick du svar? Kivra? Och tror du jag kan räkna med att få igenom det? Jag ändrade tillbaka till mina ursprungliga räntesatser och således det beloppet jag skulle få ut från början
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 864
Poäng
4 477
Det gick fort när jag gjorde det förra året, ändrade tillbaka till den ursprungliga räntekostnaden digitalt. Dock hörde Skv av sig och undrade varför jag minskat mitt underskott och jag sa som det var, att jag ville "frisera" mitt uc inför ett ev samlingslån och de köpte det. Sen om det var rätt eller fel att säga sanningen är en annan femma men jag gjorde det i a f och fick pengar tillbaka inom några dagar efter att jag besvarat förfrågan.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 864
Poäng
4 477
Håller med Jaden förresten... du behöver inte begära omprövning om du fortf kan ändra digitalt. Bara logga in och ändra på nätet. Det var så jag gjorde och det funkade.
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Håller med Jaden förresten... du behöver inte begära omprövning om du fortf kan ändra digitalt. Bara logga in och ändra på nätet. Det var så jag gjorde och det funkade.
Jag kontaktade dom på Mail och dom sa att ärenden tar upp till 2-3 månader för dom att börja handlägga pga all belastning.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 864
Poäng
4 477
Jag kontaktade dom på Mail och dom sa att ärenden tar upp till 2-3 månader för dom att börja handlägga pga all belastning.
Oj, så var det inte när jag ändrade, gick väldigt fort att få tillbaka pengarna.
 

trohSgiB

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 December 2020
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Oj det var verkligen fort! Verkar som de flesta fått vänta mer än en månad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp