• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Omyndig efter 1 april, BankID?

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Uhhhh... Det där låter otrevligt!
Bäst att uppdatera (skapa nya) mobila BankID i början/mitten av Mars och hoppas på det bästa.
Giltegheten är 5 år, så i bästa fall klarar man sig så pass länge iaf.
Om inte kommer mycket bli betygligt krångligare och i vissa fall i stort sett omöjliga utan hjälp.
Fungerar tex 1177.se utan BankID?.
Online apotek? Deklarationer? osv, osv...

Rätta mig om jag har fel men gäller inte bankid 2 eller 3 år beroende på vilken bank man har? Har aldrig hört att det gäller i 5år?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Var kan man läsa om detta någonstans? Det kör ju automatiskt igång orosknappen känns ju orimligt, svårt och problematiskt om det skulle bli att man blev av med det...
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Ni kommer inte bli av med det! Är inget att oroa sig för
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Var kan man läsa om detta någonstans? Det kör ju automatiskt igång orosknappen känns ju orimligt, svårt och problematiskt om det skulle bli att man blev av med det...
På Mina Sidor i Swedbank om nya villkor för BankID, kan klistra in här sen men just nu är deras bank trasig som så många gånger innan.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
"Hej!

Du är en av alla våra kunder som har tjänsten BankID och vi hoppas att du är nöjd med den. Vi vill med detta brev informera dig om att villkoren för ditt BankID kommer att uppdateras den 1 april 2021.

Uppdateringen sker eftersom bankerna som utfärdar BankID till sina kunder av säkerhetsskäl har kommit överens om att införa en möjlighet att blockera tillgången till BankID. En blockering innebär att ett nytt BankID inte kommer beviljas, varken av din bank eller av någon annan bank som utfärdar BankID:n. Blockering får endast ske i vissa specifika situationer.

En viktig del av villkorsuppdateringen
Punkten 10 i villkoren tar höjd för att tillgången till BankID kan blockeras och att utfärdade BankID:n spärras. Punkten 10 anger även i vilka situationer detta kan bli aktuellt, exempelvis vid missbruk av BankID:t eller om det utfärdats på felaktiga grunder.

Du hittar de fullständiga villkoren på swedbank.s"
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Swish är nere.. 1177 nere... Swedbanj nere el långsamt nu.. Vad mer?
Samhället är skört..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Så går det när man uteslutande förlitar sig på digitalisering och teknologi. Jag har absolut inget emot det i sak men jag kan inte för allt i världen förstå varför det skadar att ha en backup i form utav kontanter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp