• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Onea, skjuta fram månadsbetalningarna

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Hej, var inne och kollade på Oneas sida. De verkar ha något som gör att man kan skjuta fram månadsbetalningarna en månad. Men bara var 6 månad och måste ansöka innan. Någon som vet något om det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 085
Mottagna reaktioner
6 665
Poäng
4 477
låter som att det handlar om en förlängning av lånet, det blir dyrt, håll dig borta från dem om du kan
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Onea och vivus = usch! inte roliga att ha att göra med! Håll dig undan från dessa skojare...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 085
Mottagna reaktioner
6 665
Poäng
4 477
vivus har lanserat ett "nytt" lån där man själv kan välja hur mycket man vill betala varje månad MEN för att få rätten att delbetala ska man varje månad betala det som förut var deras förlängningsavgift. Otroligt dåligt!
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Ja tyvärr har jag haft dem i flera år
 
A

avsky4finance

Gäst
Poäng: 0
jag hoppas att någon orkar polisanmäla onea och vivus

de kräver att man ska betala in pengarna till förfallodatum oavsett röd dag eller helg vilket i princip betyder att jag betalar ränta för 3 dagar mindre

från dag 1 efter förfallodatum börjar trakasserierna per telefon och mail.. vi har försökt nå dig... fy fan

dag 2-3 skickar de inkassokrav och börjar ringa från inkassoavdelningen (rummet brevid eller... )

TOTALT vidriga... trustbuddy är rena gosedjuret jämfört med onea... vad ni än gör försök att hålla er långt långt borta från dessa företag och jag hoppas verkligen de blir nedstängda

kikade min vivusfaktura och där betalar jag mer i skuldränta??? för perioden än jag betalar för själva amorteringen... sen tillkommer ju vanliga räntan... totalt omöjligt att någonsin betala av skiten och det vet de

förut kunde man betala in en summa och få sänkt men det har de tagit bort utan att informera så nu ska man ha koll på exakta summan som ska betalas in, sedan ha koll på att den registrerats av skitföretaget och SEDAN kan man amortera in extra... helvetes jävla skitföretag säger jag bara

ursäkta att jag är så grinig och svär så mycket men de är verkligen vidriga
 

Wecada

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
28 September 2015
Meddelanden
236
Mottagna reaktioner
52
Poäng
167
Det hade varit roligt och veta hur stor lånestocken är som kunder inte betalt. Säkert över 300 miljoner med all ränta etc.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag hade ett lån hos Onea för 1 år sen...30 tusen. Antigen kunde man betala en förlägnings avgift på 1800 kr per månad elr 2200kr per månad o då va de knappt 200kr per månad man betalade av på lånet..helt jävla sjuk ränta....lyckades te slut lösa in hela lånet o aldrig mer nå sånt skit
 

Efesos

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
20 Maj 2016
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Besöksadress: ,
Besökstid:
Hos Konsumenternas Bank- och finansbyrå får du objektiv vägledning i frågor som rör banker, fondbolag och andra finansiella institut. Vägledningen är kostnadsfri. Bakom byrån står Konsumentverket, Finansinspektionen, Svenska Bankföreningen, Fondbolagens förening och Svenska Fondhandlareföreningen.
http://www.konsumenternas.se
Postadress: Box 24215, 104 51 Stockholm
Fax:
 
Senast ändrad:

Efesos

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
20 Maj 2016
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Tycker alla anmäler det här sviniga företaget så att dom upphör för alltid!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp