Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Onea/vivus GDPR, uppgifter sparade

Diskussion i 'Smslån' startad av Sajsan121212, 3 december 2018.

1. Sajsan121212

Sajsan121212 Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Hej hallå.

För ett halvår sedan skickade jag in signerade papper till Onea / Vivus där jag bad om en fullständig radering av mina uppgifter hos dom.

Nu har det kommit fram att de ( vivus ) fortfarande har mina uppgifter sparade i deras databas... Har aldrig ens lånat pengar där utan bara av onea.

Detta strider väl mot GDPR?

Vad tycker ni att jag ska göra?

Bifogade filer:

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    2 158
    Trofépoäng:
    1 497
    Samma hände mig med Vivus...

3. Sajsan121212

Sajsan121212 Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Gjorde du något åt det? Eller kontaktade du dem?

Skulle ju vara gött att låna 6000 räntefritt några dagar

4. Mksthlm

Mksthlm Gäst

Förnodligen finns der något i deras integritetspolicy att vivus/onea har rätt att dela information med varandra. Och om ditt lån förra lån är taget inom de senaste 7 åren kommer de inte radera dina uppgifter pga bokföringslagen. Den trumfar din rätt att bli raderad.

5. Mksthlm

Mksthlm Gäst

Japp Onea och Vivus har samma Integritetspolicy. De är båda del av 4Finance. De lyfter andra lagar och regler där. Samt att de delar data mellan sig.

https://www.vivus.se/lanevillkor/integritetspolicy/

https://www.onea.se/privacy-policy/

Om begränsningar av dina rättigheter. "Det kan förekomma omständigheter eller begränsningar till dessa rättigheter beroende på de specifika omständigheterna kring behandlingen av personuppgifterna. Det finns vissa juridiska krav som kan förhindra att vi med omedelbar verkan raderar dina personuppgifter. Sådana krav har samband med lagstiftning om penningtvätt, skatter och konsumenträtt."

Här är då t ex bokföringslagen 7 åt samt regler att man kan begära rättelse av deklarationen i 5 år.

Dela sidan