• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

OPR fick beviljat 60.000kr

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Förra veckan sökte jag 80.000 hos OPR PRIVATLÅN men fick beviljat 60.000kr men jag bekräftade inte lånet direkt för jag fick inte beloppet jag ville ha. Jag fick en automatiserad länk på mailen om att jag kan klicka där för att kunna bekräfta det belopp dom beviljat mig dvs 60.000kr.
Jag mailade dom omgående och frågade hur länge jag har på mig att godkänna det beviljade beloppet.
Dom skrev då tillbaks till mig att den 25 september måste jag godkänna det senast annars går ansökan ut och då måste jag ansöka på nytt om jag vill låna.
Idag på förmiddagen mailade jag dom igen och dubbelkollade och fick samma svar igen från samma person som förra gången. Så jag tänkte kanon då kan jag fundera lite till ikväll och bekräfta imorgon den 25 september. Klockan 17 idag fick jag ett automatiserat mail där det står att min ansökan är avslagen.
Jag mailar dom och frågar vad dom håller på med.
Samma person som svarade mig i dom andra 2 mailen svarar mig nu att ansökan tyvärr har gått ut och att jag nu måste göra en ny ansökan och att en ny UC då kommer att tas.
Seriöst? Vad kan jag göra?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Vilka förutsättningar hade du när du sökte?
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Inte riktigt det som är mitt problem

Enkelt. Antingen kommer du överens med de om att du vill ta det ursprungliga lånet, ring helst, eller så får du göra en ny ansökan med en ny UC.
Vi kan inte hjälpa dig så mycket. Antingen så säger de ja eller så får du söka igen. Sånt är livet.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 246
Mottagna reaktioner
13 376
Poäng
8 917
Varför väntade du till absolut sista sekund :/
Förstår att det är frustrerande och lider med dig men om du väntade 13 dagar med att godkänna deras ansökan så kan sådanthär inträffa.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 337
Mottagna reaktioner
6 851
Poäng
4 477
Enkelt. Antingen kommer du överens med de om att du vill ta det ursprungliga lånet, ring helst, eller så får du göra en ny ansökan med en ny UC.
Vi kan inte hjälpa dig så mycket. Antingen så säger de ja eller så får du söka igen. Sånt är livet.
låter lite drygt tycker jag att svara så. Vad då "Livet är Sånt"?! De har ju sagt att ts har på sig till den 25 att tacka ja eller nej till lånet. Vilket de verkat ändra på, vilket i sin tur är surt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 337
Mottagna reaktioner
6 851
Poäng
4 477
Det jag skulle ha gjort är att jag skulle RINGT dem omedelbart och lungt och sansat förklarat vad de sagt och hänvisat till deras mejlsvar.

Sen skulle jag sagt att eftersom jag fick på till den 25 och det är 25 idag så ringer jag för att tacka ja till erbjudandet.

Skulle personen i telefon börja krångla då skulle jag be om att få prata med gruppledare eller ngn högre upp.

Har de sagt till den 25 så är det till den 25 som gäller. Ändrar de sig utan vidare är det oseriöst.

Sist kan du säga att de suger (om de tvingar dig till att göra en ny ansökan)

Men be att få prata med ngn högre upp brukar hjälpa
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
låter lite drygt tycker jag att svara så. Vad då "Livet är Sånt"?! De har ju sagt att ts har på sig till den 25 att tacka ja eller nej till lånet. Vilket de verkat ändra på, vilket i sin tur är surt.

Drygt? Vänta lite här. Antingen så framgår det i avtalet man skrivit på och då får man kolla där eller så får man ringa, sköta det snyggt och hoppas på det bästa.
Det är inte som att det existerar magiker i det här forumet som har inflytande över låneutgivare.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 337
Mottagna reaktioner
6 851
Poäng
4 477
Drygt? Vänta lite här. Antingen så framgår det i avtalet man skrivit på och då får man kolla där eller så får man ringa, sköta det snyggt och hoppas på det bästa.
Det är inte som att det existerar magiker i det här forumet som har inflytande över låneutgivare.

Fast lite moraliskt stöd funkar nästan som magi!
Dessutom så verkade som att OPR inte hållit vad de sagt.

Det är väl inte första gången man skriver här för att få råd och tips utan att förvänta sig att det ska finnas magiker här med inflytande över låneutgivare.

simma lugnt :)
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Uppdatering.
Deras chef står på sig och menar att de inget kan göra.
Dom drar tillbaks min UC-förfrågan och jag får göra ansökan igen. Så det blev bra ändå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp