• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

ORKAR INTE!! Blev utan lön denna månad vad händer med mins avbetalnings planer!?

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag har haft ett helvete med min ekonimi o kämpar på med mina avbetalnings planer o enligt min plan ska jag vara av med dom om 2-3 månader MEN har varit sjukskriven pga av jobbig foglossning nu i graviditeten så de har varit lite strul denna månad med min lön..men iaf kollade min lön för en vecka sen då man alltid kan se lönen i förskott...då stod de 10 125kr o brukat annars få ut runt 17 tusen efter skatt...tänkte de kommer precis gå runt med ca 10 tusen phu!! MEN nu igår när lönen kom in så va den endast på 1 450kr!!!!!!! Ringde upp lön o fråga va fasen som hade hänt...om mena på att de stämde då dom dragit endel karens o sjukfrånvaro som ej blivit dragit o allt va de var o de verkade stämma!!!

Nu har jag legat hela natten med gråten i halsen o rena paniken på hur fan ja ska få ihop detta då jag har avbetalnings planer!!!!!! Dom här ca 1 400 kr som ja nu får måste ju gå te mat och nån räkning:(

Fick igår ca 4 tusen från försäkrings kassan o dom pengarna gick till en avbetalningsplan hos alektum inkasso och vivus...har 2 månader kvar där o följer ja inte dom skickas ärendet direkt till kronofogden:/

Det jag har o betala nu denna månad som ja inte har pengar till är:

Cash2you 595kr. Har ett lån där på autogirio vafan händer om ja missar en betalning där!?

Resurs bank 995kr o betalar ja inte de går de till alektum inkasso o jag får en anmärkning för miss sköt kredit. Skulden e på 2500 kr.

2 avbetalnings planer hos sms lån företag. Extra lånet....har 1500kr kvar där samt mister greg.se 1200kr kvar...

En privat skuld till mina föräldrar dras 2400 kr varje månad o nu inatt kunde de ej dras...o mina föräldrar e noga med de där hur fan ska ja förklara:( har skrivit på papper på banken att jag ska betala varje månad!!!! Vad händer e de!??

Så de är ju lite små skit jag har kvar nu har sån ångest o panik över detta. Vill verkligen inte hamna hos kronofogden!!!!! Vad händer om ja åker dit nu.... Jag får ju ingen lön lägre utan endast föräldrar penning på ca 10-11 tusen efter skatt..kan dom mäta ut den!? Samt att jag har min fina bil som e värd ca 35 tusen kr. Bor ihop med min sambo i hans hus o äger inte mkt....de e han som äger de mesta av värde. Han vet om att jag har en kämpig situation..o sa att han eventuellt kan låna ut en liten slant efter helgen :/ är bara de att han löste ett lån åt mej på 30 tusen när vi träffades o det känns inte alls bra nu. Ush ja e så ledsen o så hög gravid på detta med hormoner :( skulle köpa bebis vagnen denna månad oxå men kan ja ju glömma nu!!!!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 665
Poäng
4 477
Men usch vilken jobbig situation!
Först och främst behöver du tänka på att allt löser sig på ett eller annat sätt och det är "bara" pengar det handlar om. Det bästa som kommer att hända dig i livet ligger nu i din mage, så var rädd om dig och bäbisen!!!

Till dina föräldrar säger du bara att du inte fick ngn lön denna månaden och ger de numret till ditt lönekontor om de skulle vilja ringa och kolla (tror inte det)! De kommer att förstå dig!!!

Sen är det jättebra att din sambo kan hjälpa dig lite efter helgen... det är i nöd och lust. Han ser säkert att du kämpar och uppskattar det. Ta emot hans hjälp utan dåligt samvete, vem vet när det blir din tur att stötta honom.

Vet inte om ni tänkt köpa ny vagn men det kostar så himla mycket så kolla blocket eller t o m sidor på Facebook där du kan få en fin vagn för bara några hundra!! Min äldsta dotter låg som nyfödd i en vagn för 150 kr köpt på secondhand, fick många kommentarer när jag gick på stan Vilken fin och annorlunda vagn!!! Det blev en jättefin människa av henne ändå trots att hon inte fick ligga i en vagn för 15 000 kr!!!!

Så snälla du, oroa dig inte, förstår att du fick panik men det är bara världsliga saker, du behöver finnas till och må bra för din bäbis skull när bäbisen kommer.

Stor stor kram till dig!!!

PS. Om du ringer de du har skulder hos att betala denna månad och berättar som det är och mejlar in en kopia på ditt lönebesked så är jag säker på att i alla fall ngn av dem kommer att erbjuda dig alternativ. Det viktiga är att du visar att du vill ta ansvar.
 

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Jag har haft ett helvete med min ekonimi o kämpar på med mina avbetalnings planer o enligt min plan ska jag vara av med dom om 2-3 månader MEN har varit sjukskriven pga av jobbig foglossning nu i graviditeten så de har varit lite strul denna månad med min lön..men iaf kollade min lön för en vecka sen då man alltid kan se lönen i förskott...då stod de 10 125kr o brukat annars få ut runt 17 tusen efter skatt...tänkte de kommer precis gå runt med ca 10 tusen phu!! MEN nu igår när lönen kom in så va den endast på 1 450kr!!!!!!! Ringde upp lön o fråga va fasen som hade hänt...om mena på att de stämde då dom dragit endel karens o sjukfrånvaro som ej blivit dragit o allt va de var o de verkade stämma!!!

Nu har jag legat hela natten med gråten i halsen o rena paniken på hur fan ja ska få ihop detta då jag har avbetalnings planer!!!!!! Dom här ca 1 400 kr som ja nu får måste ju gå te mat och nån räkning:(

Fick igår ca 4 tusen från försäkrings kassan o dom pengarna gick till en avbetalningsplan hos alektum inkasso och vivus...har 2 månader kvar där o följer ja inte dom skickas ärendet direkt till kronofogden:/

Det jag har o betala nu denna månad som ja inte har pengar till är:

Cash2you 595kr. Har ett lån där på autogirio vafan händer om ja missar en betalning där!?

Resurs bank 995kr o betalar ja inte de går de till alektum inkasso o jag får en anmärkning för miss sköt kredit. Skulden e på 2500 kr.

2 avbetalnings planer hos sms lån företag. Extra lånet....har 1500kr kvar där samt mister greg.se 1200kr kvar...

En privat skuld till mina föräldrar dras 2400 kr varje månad o nu inatt kunde de ej dras...o mina föräldrar e noga med de där hur fan ska ja förklara:( har skrivit på papper på banken att jag ska betala varje månad!!!! Vad händer e de!??

Så de är ju lite små skit jag har kvar nu har sån ångest o panik över detta. Vill verkligen inte hamna hos kronofogden!!!!! Vad händer om ja åker dit nu.... Jag får ju ingen lön lägre utan endast föräldrar penning på ca 10-11 tusen efter skatt..kan dom mäta ut den!? Samt att jag har min fina bil som e värd ca 35 tusen kr. Bor ihop med min sambo i hans hus o äger inte mkt....de e han som äger de mesta av värde. Han vet om att jag har en kämpig situation..o sa att han eventuellt kan låna ut en liten slant efter helgen :/ är bara de att han löste ett lån åt mej på 30 tusen när vi träffades o det känns inte alls bra nu. Ush ja e så ledsen o så hög gravid på detta med hormoner :( skulle köpa bebis vagnen denna månad oxå men kan ja ju glömma nu!!!!!

Har inte svar på allt det där, men cash2you går att släpa men en betalning, dom skickar pappersfaktura nästa månad om dom inte kunnat dra på autogiro.

Resursbank går det att hoppa en betalning och betala nästa månad om det är deras kreditkort (supremecard), men du kanske har ett lån? och då kanske det är hårdare?

Extralånet och mister greg skit i betalplanerna (kommer gå till Kfm, bestrid dessa och betala på nästa lön, om du kan).

Föräldrarna, säg som det är, ingen lön denna månad, snälla kan ni hjälpa mig...

Hoppas det löser sig.

Olle.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Lyckades iaf betala mina päron den där slanten på 2400 kr, de hade vist dragits från mitt konto....hade inte uppdaterats bara:( så den betalningen drogs men inte vivus..alektum...elr nätån....de va dom 3 som va dom viktigaste åh.

Ska prata me karln ikväll elr imorn o höra hur de blev...om han kunde låna ut 4 tusen så ja kan lösa de där sista :(

Cash2you och dom där 2 sms lånen får ja skita i:( går dom vidar får ja betala dom nästa månad...resurs bank måste ja betala nu annars gårde till inkasso:( de får väl göra de....:(

Men fan vilken stress o press ja känner över de här. Planen va ju o betala bort allt detta innan bebis kommer...de som sanna allt va min sjukskrivning :( hamna efter.....

Har köpt mkt begagnat till bebisen så har allt nu förutom vagnen o baby skyddet:( skulle köpa de nytt...3900kr o då får man me ligg o sittvagn samt babyskydd o bilbarnstol o skötväska o massa sånt där så de va bra pris ändå...hade ja inte jag inte haft deska jäkla sms lån o skit hade ja kunat köpa detta direkt....

Aldrig mer sms lån elr låna pengar :(
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Sen undrar jag vad som händer om man skulle släppar nåt till kronofogden..nåt på tex 7 tusen kr. O de blir utmätning...och man inte har pengar på banken,är de löne utmätning dom går på direkt då????? Får ju gravid penning/föräldrar penning nu...mäter dom ut den?? Kommer ta ut den högsta nu dom första 6 månaderna..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp