Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Orolig..

Diskussion i 'Hjälp!' startad av maggan carls, 2 januari 2019.

1. maggan carls

maggan carls Viktig medlem - Trofépoäng: 126

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Har nu en ”massa” frågor! Fick utslag den 19 december. Hur lång tid tar det innan löneutmätning börjar? Tar de kontakt med HR där jag jobbar eller lönekontoret som är på annan ort? Vill verkligen inte att någon på HR där jag jobbar ska få veta De flesta vet vem jag är, fast det är ett stort företag. Verkligheten slår nu till med stor kraft o det känns så tungt!!!! För att inte tala om brevhögarna!!! Men jag försöker göra som många av er gjort. Sprättar upp breven, skickar in med vändande post o in i en pärm. Men jag har sån ångest över att någon på jobbet ska få veta!”Suck”. God fortsättning på det nya året!

2. Rembrandt

Rembrandt Kunnig medlem - Trofépoäng: 62

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    62
    Jag trodde också att det skulle bli pinsamt och förnedrande när Hr/lönekontoret fick reda på att jag skulle utmätas. Även chefen fick reda på det.
    Men möttes av acceptans och förståelse. Det tillsammans med att jag slapp alla ohållbara betalplaner osv gjorde att min tillvaro blev 100 ggr bättre.
    Det ordnar sig!

maggan carls, Terry_, Lize och 3 andra gillar detta.
  3. maggan carls

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Lönekontoret gör mig inget. För de vet inte vem jag är o det ligger på annan ort. Däremot där jag jobbar kryllar det av HR personal, chefer o ”mellanchefer” på det.

Terry_ gillar detta.
  4. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 227

Mottagna gillanden:
    1 860
    Trofépoäng:
    1 227
    KF kollar nog var bolaget har sitt huvudsäte & skickar förfrågan dit, men riktat till ”personalavdelning”.

maggan carls, Terry_ och Fkr gillar detta.
  5. lili74

lili74 Viktig medlem - Trofépoäng: 126

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    126
    Jag undrar har personalavdelningen lov att berätta för ens chef?

Terry_ gillar detta.
  6. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 227

Mottagna gillanden:
    1 860
    Trofépoäng:
    1 227
    Jag satt nyligen med en kvinna från vår HR avdelning med anledning av att jag byter tjänst i februari. Vi har en HR avdelning av 10-talet medarbetare. Hon hade ingen vetskap om att jag hade löneutmätning. Hon berättade vidare att ingen får öppna post som är ställd till personalavdelning/löneavdelning. Ingen utomstående bortsett från just HR samt den externa aktör som kör lönerna får reda på att jag har utmätning. :) Kändes bra!

Skogsmulle, maggan carls, Terry_ och 3 andra gillar detta.
  7. Mats108

Mats108 Kunnig medlem - Trofépoäng: 407

Mottagna gillanden:
    268
    Trofépoäng:
    407
    Samma här. Trodde min chef visste om min löneutmätning men när jag berättade höll han på att trilla av stolen haha!

Men han sa som tidigare skriver att det är sekretess på det och endast den person som håller på med lönerna på vårat företag som känner till detta att jag hade löneutmätning som nu upphörde i december

Skogsmulle, Terry_, lili74 och 1 annan gillar detta.
  8. lili74

lili74 Viktig medlem - Trofépoäng: 126

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    126
    Ok tack för svaret Det känns ju skönt att veta.

Kimsan72 och Terry_ gillar detta.
  9. maggan carls

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Hoppas verkligen att det ”bara” går till löncentret som ligger på annan ort! Vill verkligen inte att det ska gå till högsta personalansvarige eller till avdelningens personal ansvariga där jag jobbar! Fast vi är 1700 anställda så vet de vem jag är Åh jag vill verkligen inte att de ska veta.Har kunnat skjuta undan ångesten ett tag o försökt landa i situationen. Men nu slår ångesten till med buller o bång!!!! Ingen rolig början på det nya året!! Herregud, hur kunde jag hamna i den här situationen!!!?? Skammen bränner!

10. abbe

abbe Kunnig medlem - Trofépoäng: 217

Mottagna gillanden:
    89
    Trofépoäng:
    217
    Min tanke är att om det är 1700 anställda så har de troligtvis haft 100 utmätningsärenden de senaste åren, och jag tror det här är en sån där sak som man om man jobbar på lön eller som chef helt eneketl inte låtsas om alls, det är ju troligtvis "lite pinsamt" för dem. Sen skall man komma ihåg att ingen vet ju varför du har utmätning det kan ju vara ett borgenärsskap för nån opålitlig "vän" eller vad som helst som är orsaken till utmätningen. Försök och släpp det där och njut av att du är på rätt väg och slipper högarna med brev steg för steg nu istället.

Skogsmulle gillar detta.

Dela sidan