Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Oväntade utgifter stress

Diskussion i 'Fritt' startad av Mona77, 16 november 2018.

1. Mona77

Mona77 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    42
    Jag som många kämpar mest ekonomisk bedrövlig med massa avbetalningsplaner etc. Jag varken vill eller kommer att kunna ta ytterligare krediter och det känns bra men en sak oroar mig. Hur hanterar ni oväntade utgifter? Tänkte om någon situation skulle uppstå som är viktig så oroar det mig ex gällande hälsan eller annat som inte kan anstå.

Endre gillar detta.
  2. Endre

Endre Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Trofépoäng:
    187
    Jaa...det är just det som är dilemmat när man inte har något utrymme kvar efter räkningarna är betalda!
    Man måste spara in kronor där det går och ha en liten buffert. Maten är en sån sak om det inte är gjort redan.

Man får gå från falukorv till något missfoster med gryn och mjöl för att spara 5:- där. Ta med sig kasse till affären när man handlar så man sparar 2-3:- där. Har man bil kan man bara teckna den obligatoriska trafikförsäkringen, på billigaste bolaget. Köra snålt hela tiden, köpa begagnade reservdelar när nåt går sönder som måste lagas.
    Duscha på jobbet och helst använda jobbets tvål o.s.v.
    Avstå semester för att om möjligt ta ut dagarna i kontant lön istället.

Det här skulle kunna bli en helt egen tråd med "Tips för att överleva på minimalt med stålar!". Och en helt egen tråd med "Receptförslag på billiga måltider!"

Lize och Kimsan72 gillar detta.

Dela sidan