Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

På bara 10 månader gick jag från 47.6 % i risk till 3.6%

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av DenSkuldsatteMannen, 14 oktober 2020.

1. DenSkuldsatteMannen

DenSkuldsatteMannen Kunnig medlem - Trofépoäng: 347

Mottagna gillanden:
    194
    Trofépoäng:
    347
    Hej Alla

Jag har varit borta en tid från forumet men tänkte här komma med lite nyheter:

I januari 2020 hade jag 22 krediter/lån och betalade närmare 23k i månaden för dessa.
    Samtidigt kass kreditvärdighet med 47% risk
    Lån på 475.000kr totalt

I Maj blev jag av med jobbet pga coronaviruset men innan det så hade jag med hjälp av min kära mor blivit beviljad samlingslån på Ikano Bank på 350.000kr
    Vi kunde lösa en hel del dyra lån och månadskostnaden gick sakta men säkert ner till "normala" nivåer, nu betalar jag ca 12.000kr per månad istället totalt.

Genom åren som jag varit medlem här har jag alltid fått bra råd och tips och när det var som jobbigast så fanns ni här för mig! STORT TACK AV HELA MITT HJÄRTA

Nu har jag 6 ff på UC och efter November månad finns det bara 5.
    Inga anmärkningar, inget hos KF, 2 inkasso ärenden dock, men de betalar jag på.

Kände mig så stolt när jag loggade in på minuc och fick för första gången på 10 år se emblemet "brons" på kreditvärdighet! Så jäkla glad är jag nu och jag hoppas min historia kan inspirera andra, jag har även varit med i en pod där jag beskriver hur jag hamnade i den här situationen från början. Alla som vill lyssna så heter programmet Verkligheten i P3 och avsnittet heter "Lukas skuldfälla", kanske ska kontakta hon som gjorde programmet och fråga om hon vill göra en uppföljare? :D

Må så gott alla och var rädda om er !

/Denskuldsattemannen numera inte lika skuldsatt.

2. CJ81

CJ81 V.I.P - Trofépoäng: 227

Mottagna gillanden:
    86
    Trofépoäng:
    227
    Grymt bra jobbat! Gläds med dig.

3. DenSkuldsatteMannen

DenSkuldsatteMannen Kunnig medlem - Trofépoäng: 347

Mottagna gillanden:
    194
    Trofépoäng:
    347
    Dock när jag loggade in idag så har betyget höjts till 12,6% risk igen, varför ?? Kan någon svara på det? Ska jag kontakta UC ?
    Suck var så glad innan jag la mig...:(

PatrikItaly gillar detta.
  4. Fina

Fina V.I.P - Trofépoäng: 517

Mottagna gillanden:
    431
    Trofépoäng:
    517
    Det var nå tekniskt fel igår och mer eller mindre allas betyg sänktes eller höjdes orimligt mycket. :(
    Dock verkar det fortfarande vara strul då lån och krediter inte verkar vara uppdaterade än.

5. PatrikItaly

PatrikItaly Aktiv medlem - Trofépoäng: 126

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    126
    Det verkar som om UC risk var "korrekt" strax efter midnatt, medans det senare gick upp till lite, för att efter midnatt trilla tillbaka till Augustis siffror. En kvalificerad gissning är att vi ikväll efter 12 slaget får tillbaka September siffrorna, med 50/50 chans till mer strul. En del lyckliga som fick vansinnigt bättre rating under ett par timmar gjorde klipp och fick låneerbjudanden som aldrig gått igenom annars. Kanske vi får se ett likandant lycko-strul inatt.

Behöver du inte ta lån nu, så sitt lugnt i båten och invänta det betyget som man förtjänar när UC hittat rätt bland tangenterna.

DenSkuldsatteMannen gillar detta.
  6. Egon

Egon Aktiv medlem - Trofépoäng: 41

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    41
  7. Mike69

Mike69 Aktiv medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    4
    Trofépoäng:
    6
    Har lyssnat på podden. Tack för att du delar med dig. Vi är många som känner igen oss. Nu kämpar vi vidare mot skuldfrihet! Jag ska beta av 400k på 5 år. Borde inte vara helt omöjligt även om jag har en skitlön på 23k!

Mjau 74 gillar detta.

Dela sidan