Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

På vilka uppgifter beviljas sms lån?

Diskussion i 'Smslån' startad av Dållar, 30 oktober 2018.

1. Dållar

Dållar Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    91
    Vad är det som gör att man kan få avslag på ansökan om sms lån? Om dom inte gör en UC, vad är det då dom tittar på?

2. Bramserud

Bramserud V.I.P

Mottagna gillanden:
    171
    Trofépoäng:
    327
    Inkomst, betalningsanmärkningar, skuldsaldo hos Kronofogden, underskott av kapital...

Dållar gillar detta.
  3. Dållar

Dållar Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    91

Du får ursäkta, jag är novis på detta. Men var hämtar dom uppgifterna ifrån om dom inte gör en UC?

4. Bramserud

Bramserud V.I.P

Mottagna gillanden:
    171
    Trofépoäng:
    327
    Vanligen Creditsafe eller Bisnode. Den största skillnaden mot att låna hos någon som tar UC är att man inte ser vilka lån du har hos andra som tar UC.

Om du tex lånar hundratusen på Handelsbanken (som tar UC) och går till Swedbank (som också tar UC) och vill ta ett lån, så kan de se att du redan har lånat pengar på Handelsbanken, så då väger de in det i din bedömning.

Creditsafe visar egentligen inget annat än sånt som vem som helst kan ta reda på gratis och anonymt genom att ringa Skatteverket och Kronofogden. Man ser inte vad du har för skulder eller vilka andra krediter du har sökt.

Dållar gillar detta.
  5. Dållar

Dållar Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    91

Okej, tack! Då förstår jag :) Jag har ett skuldsaldo hos Kfm vilket jag inte trodde ngn såg om de inte tog Uc.... Då förstår jag varför jag blivit nekad... Saldot är felaktigt eftersom jag betalade min skuld i samma veva som Kfm registrerade den. Jag fick hemskickat ”Befrielse från grundavgift” som var stämplat den 26/9. Jag trodde den skulle försvinna ngn dag därefter, men den ligger fortfarande kvar efter FYRA VECKOR... Varenda lö får jag betala 19:- till Uc för att se om den har försvunnit vilket den inte har :-( (Uc uppdaterar sina uppgifter gentemot Kfm varje lö) Jag skulle behöva låna pengar typ nyss, men det går ju inte så länge skulden ligger aktiv. Blir lite lätt less på dem... HUR kan det ta så lång tid som FYRA VECKOR??! Enklast vore väl att skulden nollades samtidigt som de stämplade & postade brevet med ”Befrielse från......”

Dela sidan