• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Påminnelse Intrum

mapgear

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Februari 2021
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej

om man har en avbetalningsplan på Intrum, skickar de ut en påminnelse efter förfallodag eller går det direkt till KF om man är nån dag sen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Någon dag är ok men som mig som har släppt alla skulder gick nåt direkt till kfm och nån fick ja påminnelse på, har 3 skulder hos dom
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Man brukar ha någon dag på sig. Men varför inte fråga kundtjänst annars bara? Intrum har man ju hört är hårda, så det är nog bäst att du betalar in så absolut snabbt som du bara kan.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Intrum var snällare förr. Hade avbetalningsplan med dem, men med ett inte så bra datum, typ 18 varje månad, innan man fick pengar. Frågade snällt om det gick byta datum till typ den 25e. "Vi kan inte ge dig några anstånd med betalning alls i detta ärende" var svaret jag fick.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Dom var mycket smidigare förr aboslut ! Dom brukar skicka till kronofogden om man är 3 dagar sen ! Så väldigt snabba enligt mig ! Kanske till och med dom snabbaste !
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Någon som vet fall intrum tar blank uc? Eller vilka aktörer som gör det ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Intrum skickar inte påminnelsen utan direkt till Kfm efter ca 5 -7 dagar. Så blir man sen är det bästa att ringa deras kundtjänst. Men de är inte särskild hjälpsamma.
Haft skulder både hos Intrum och Intrum Invest, Intrum Invest skickar alltid påminnelse ca en vecka efter förfallodatum och efter det har man ca 7 dagar på sig.
Av alla inkassobolag jag haft (och det är många) så är Intrum det enda som skickar till Kfm utan påminnelse.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Någon som vet vilka som tar blank uc :)?
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Är här någon som vet fall intrum tar blank uc när någon skuld hamnar hos dom ,??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp