- Blev medlem
- 30 Juni 2015
- Meddelanden
- 10 367
- Mottagna reaktioner
- 6 866
- Poäng
- 4 477
Tycker att Lowell är rätt hårda och de beviljar sällan anstånd och säger inte exakt vilken dag som ens avbetalningsplan bryts och det skickas till Inkasso.
Så jag har fruktat dem länge nu!
Men plötsligt händer detta:
Är sen med min månadsbetalning, ca 14 dagar (företagslån) Betalar in och ringer för att meddela betalning så att det inte går vidare. Passar samtidigt på att fråga om de kan tänka sig att inte höja månadsbeloppet när planen ska omförhandlas om två månader. Kundtjänst säger att de noterar att betalningen är på väg och försäkrar att planen inte kommer att avbrytas och att allt är lugnt.
Men de kan inte garantera att beloppet inte kommer att höjas då räntan är på 30% så det minskar knappt trots månadsbetalningarna. Fryst ränta är inte att komma på tal, det går inte.
Tre dagar senare har jag missat samtal fr dem. Ringer tillbaka och frågar vad det gäller. Ja men se, min avbetalningsplan har avbrutits pga sen betalning. Jag blir så paff att jag inte ens orkar bryta ihop. Jag säger bara att det var just därför jag ringde till er för 3 dagar sedan och din kollega försäkrade att planen inte kommer att avbrytas. Kollegan måste ha missat att anteckna det får jag till svar.
Jag känner bara att jag är så less på allt, har knappt nån inkomst, kommer att taxera ca 50 t för 2020 pga corona. Är mest uppgiven. Då frågar de mig vad jag tycker om att få räntan fryst och månadsbeloppet sänkt mot att jag verkligen försöker betala i tid. Jag är så uppgiven att jag inte ens kan ta in hur stort detta är, vilket tillfälle jag blir erbjuden. Jag tackar ja så klart och känner en still tacksamhet. Kommer bli klar med skulden på ca 2 år istället för på 7 år.
Det tål att upprepas... hos många av Inkassobolagen verkar vara avgörande vem man pratar med. Två olika personer inom ett och samma inkasso kan ge två olika beslut. Detta har varit allra tydligast hos Gothia, men nu även Lowell.
Så jag har fruktat dem länge nu!
Men plötsligt händer detta:
Är sen med min månadsbetalning, ca 14 dagar (företagslån) Betalar in och ringer för att meddela betalning så att det inte går vidare. Passar samtidigt på att fråga om de kan tänka sig att inte höja månadsbeloppet när planen ska omförhandlas om två månader. Kundtjänst säger att de noterar att betalningen är på väg och försäkrar att planen inte kommer att avbrytas och att allt är lugnt.
Men de kan inte garantera att beloppet inte kommer att höjas då räntan är på 30% så det minskar knappt trots månadsbetalningarna. Fryst ränta är inte att komma på tal, det går inte.
Tre dagar senare har jag missat samtal fr dem. Ringer tillbaka och frågar vad det gäller. Ja men se, min avbetalningsplan har avbrutits pga sen betalning. Jag blir så paff att jag inte ens orkar bryta ihop. Jag säger bara att det var just därför jag ringde till er för 3 dagar sedan och din kollega försäkrade att planen inte kommer att avbrytas. Kollegan måste ha missat att anteckna det får jag till svar.
Jag känner bara att jag är så less på allt, har knappt nån inkomst, kommer att taxera ca 50 t för 2020 pga corona. Är mest uppgiven. Då frågar de mig vad jag tycker om att få räntan fryst och månadsbeloppet sänkt mot att jag verkligen försöker betala i tid. Jag är så uppgiven att jag inte ens kan ta in hur stort detta är, vilket tillfälle jag blir erbjuden. Jag tackar ja så klart och känner en still tacksamhet. Kommer bli klar med skulden på ca 2 år istället för på 7 år.
Det tål att upprepas... hos många av Inkassobolagen verkar vara avgörande vem man pratar med. Två olika personer inom ett och samma inkasso kan ge två olika beslut. Detta har varit allra tydligast hos Gothia, men nu även Lowell.