• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Preliminärt beviljad av Nordax

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Kan nämna att jag har en löneinsättning om 200 000 kr från en offentligt styrd verksamhet i april tillsammans med lönen från mitt nya jobb så det kom in cirka 230 000 kr i lån under april. Han trodde först inte sina ögon men såg den sen. Ställde dock inga frågor förutom om det va lön varpå jag sa det är väl bara att du klickar på den ser du Region xxxxxxx som avsändare, statlig verksamhet, ingen pizzeria med andra ord. Så Han sa vi kikar på detta och du får besked månad. Han också ” ja men dåså” när jag sa att jag har bra löner som trillar in. Kändes positivt men han påpekade att det inte är helt klart pga viss manuell handläggning. Han sa att en väldigt lite mängd ansökningar går utan manuell handläggning, alltid något som begärs in sa han.
Det tittar ju på eventuella risker de tar med att låna dig pengar. Swisch fram och tillbaka skulle inte oroa mig alls. Däremot är speltransaktioner, som de väl känner igen, en enorm risk, där får många avslag för. Risken finns ju att du 'spelar' bort pengar och hamnar på obestånd. För vissa lånegivare räckre det med få transaktioner. Det behöver inte vara mycket eller ofta ens.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag skulle aldrig acceptera att dem granskar min kontohistorik bara princip, har att göra med GDPR, har du skrivit samma lön på ansökan som syns på UC så ser jag ingen anledning till kontoverifiering.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag skulle aldrig acceptera att dem granskar min kontohistorik bara princip, har att göra med GDPR, har du skrivit samma lön på ansökan som syns på UC så ser jag ingen anledning till kontoverifiering.
Då har du det lyxigt att kunna välja, att inte tacka ja till ett lån.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Då har du det lyxigt att kunna välja, att inte tacka ja till ett lån.
Ja sökte samlingslån för 2 år sedan fick 10 erbjudande varav den lägsta ville göra kontoverifiering efter att jag accepterat, var ganska tydlig med att jag tyckte det var trams, valde alternativ 2 istället pengarna på kontot 5 dagar senare, Marginalen blev mitt val.
 
Senast ändrad:

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag skulle aldrig acceptera att dem granskar min kontohistorik bara princip, har att göra med GDPR, har du skrivit samma lön på ansökan som syns på UC så ser jag ingen anledning till kontoverifiering.
Håller med. Det ska räcka med att om det handlar inkomst enbart behöva skicka in lönspec tex tre månader bakåt.
 

Dvx06

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
24 Mars 2022
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Ja alltså när jag ringde in sa han att han såg min transaktionshistorik han nämnde exempelvis en utgift jag hade som var ett vanligt köp. Lite längre ner stod min lön och den såg han och nämnde. Det innebär att dom ser fullständig historik. Men som sagt lönen kommer och det är bara under april jag swishat fram och tillbaka väldigt mycket till målare och snickare. Spel vet jag inte, visst spelar jag lite men de står tex inte ”svenska spel” utan en massa siffror följt av någon bokstav bara, oftast ”Z” för det är Zimpler. I övrigt ett vanligt Svensson konto med vardagsekonomi, betala räkningar osv..
Tänker man kan bara byta bank så får du ny fräsch tom historik.
 

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Mina förutsättningar är korrekta och allt. Jag har som sagt många swish under april och några insättningar på utländska spelsidor där man inte ser vad transaktionen gäller (se bild). Det är bara siffror och någon bokstav. Ni ser även min lön och alla Swish som gått till östeuropeiska byggpersonal. Tacksam för svar gubbar/damer ❤️
 

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
@MissGrace @Rufus @Dvx06 @Doodles tack för era svar och för att ni tog er tiden :) Jag känner nog likadant att det är trams då man kan verifiera sin lön på så många olika sätt. Däremot kan et vara så att dom inte vill hantera olika inkommande kompletteringar i olika kanaler osv. Att de vill vara ”digitala” och minska sin administration och undvika att felaktig underlag inkommer från folk. Av den anledningen ser jag vitset med att dom använder sig av en instantor liknanade metod för att snabbt se in och ut transaktioner. Men de snackar skit om att dom bara är intresserad av lönen klart dom skrollar ner och analyserar innehållet efter suspekta beteenden osv... som sagt dom hade överlägset bäst ränta så hoppas ju dom beviljar det slutgiltigt på måndag. Som sagt är jag inte orolig över lönen för det kommer in en fin lön varje månad precis så som jag skrivit i ansökan. Och godkänner dom ej får jag väl ta collector med 11% ....remember beviljade också dock med lösenkrav vilket egentligen inte spelar mig någon roll då jag ska samla tre lån hos northmill med 18 % ränta, fairlo 14 % och Avida 19 %.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp