• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Privat banklån, behöver råd!

Lena999

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 Juli 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Hej!

Jag har aldrig tagit banklån tidigare, så jag vet inte mycket om hur bankerna tänker när de beviljar lån. Har läst information om det på många olika hemsidor, bl annat Advisa och känner mig ganska kluven och förvirrad. Jag vill nämligen låna 200 000. Och nu till problemet: jag är gift men en man som bor i eget hus med driftskostnad på ca 2000/mån, men av en anledning skriven i en hyreslägenhet där min vuxna son bor. Vi "delar" på hyra på 6300/mån. Jag är inte delägare i min mans hus, samtidigt finns det inget äktenskapsförord. Jag tänkte faktiskt ändra på min folkbokföring, men vet ej om jag ska göra det nu, innan jag ansöker om banklån. Å ena sidan, har jag läst att enligt bankerna ser det bättre ut att man är bosatt i ett villaområde än i hyreslägenhet, man ser attraktivare ut som låntagere och får bätte lånevilkor. Å andra sidan, vet jag att det är mindre bra om man har nyligen flyttat, vilket blir fallet om jag ändrar på min folkbokföring nu. Vad ska jag göra? Ska jag skriva in mig hos min man innan jag lämnar ansökan om lån, eller ska jag låta bli det och ansöker om lån först och sedan ändrar på folkbokföringen? Blir tacksam för alla svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Inga lån? Inkomst? Några förfrågningar senaste 12 månaderna? Om du laddar ner Kreddy och loggar in, vad har du för betyg då?
Personligen tror jag inte alls din adress spelar någon roll i din situation.
 

Lena999

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 Juli 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
"Inga lån? Inkomst? Några förfrågningar senaste 12 månaderna? Om du laddar ner Kreddy och loggar in, vad har du för betyg då?
Personligen tror jag inte alls din adress spelar någon roll i din situation."

Tack för ditt svar! Jag har inga anmärkningar, inga lån, inga förfrågningar under de senaste 12 månaderna. Min årsinkomst är ca 280 000, kreditbetyg 0,4.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
"Inga lån? Inkomst? Några förfrågningar senaste 12 månaderna? Om du laddar ner Kreddy och loggar in, vad har du för betyg då?
Personligen tror jag inte alls din adress spelar någon roll i din situation."

Tack för ditt svar! Jag har inga anmärkningar, inga lån, inga förfrågningar under de senaste 12 månaderna. Min årsinkomst är ca 280 000, kreditbetyg 0,4.
Du kan få 250-300.000kr utan problem med bra ränta.
Kör en advisa eller Lendo.
Lycka till
 

Lena999

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 Juli 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Inga lån? Inkomst? Några förfrågningar senaste 12 månaderna? Om du laddar ner Kreddy och loggar in, vad har du för betyg då?
Personligen tror jag inte alls din adress spelar någon roll i din situation.

Snälla, kan du förklara för mig , i vilka situationer spelar adress roll? Gäller det bostadslån eller större krediter?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Snälla, kan du förklara för mig , i vilka situationer spelar adress roll? Gäller det bostadslån eller större krediter?
att byta adress ofta är det absolut sämsta för betyget, även om du skulle flytta till slottet.
 

Lena999

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 Juli 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Tack för era svar! Jag bara undrar, vad ska jag rapportera till Advisa om min boendeform? Den faktiska, eget hus, eller hyresrätt där jag är folkbokförd? Vad ska jag redovisa för boendekostnad? Månadshyra eller driftskostnad för huset?
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Tack för era svar! Jag bara undrar, vad ska jag rapportera till Advisa om min boendeform? Den faktiska, eget hus, eller hyresrätt där jag är folkbokförd? Vad ska jag redovisa för boendekostnad? Månadshyra eller driftskostnad för huset?
Det som är mest fördelaktig för dig:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp